Alla inlägg
- Enrich
- Produktdatabasen exporterad till Excel?
- SKC nummer
- Ta bort kund
- Integration, affärssystem
- Var hittar jag användarhandboken som nämns i slutet på videon "Sökfunktioner i SSG Produktdatabas"?
- GI APPROVED
- Lista
- Kurser
- Har fått mail om att tilldela kurser som har gått ut
- kurs
- Vad är speciellt med ett SSG artikelnummer(SKC-nummer)?
- Vad skiljer ett SKC-nummer från E-nummer eller RSK-nummer?
- Vad menas med norm- eller tillverkarbeskrivning?
- Tillverkare eller leverantör – vad är skillnaden?
- Återanvänds SKC-nummer?
- Hur ofta levereras artikeln nu?
- Ritningsnummer: går det att skicka in cad-filer/ritningar?
- Hur länge ligger artikeln kvar på min ”att göra”-widget?
- Måste man kvittera ärendena för att få bort dem i levererade listan/artiklar?
- Hur länge ligger en katalogartikel kvar i databasen?
- Kan man ange ärendehändelsetext för att skriva ett meddelande när man skickar in en artikel?
- Kan man kopiera en artikel för att ha som grundmall när man klassa en artikel?
- Hur fungerar det om jag vill ha en normartikel men SSG vill ha varumärkesartikel?
- Om jag inte hittar varumärket hur gör jag då? Var fyller jag i adressuppgeterns o.s.v.?
- Kan man ändra sitt externa artikelnummer på en artikel som redan är inskickad för klassning?
- Hur ser man hur många man har skickat in för klassning?
- (!)80 vad betyder det?
- Kan SSG länka artikel mot leverantören?
- Hur lång tid behöver anläggningen vänta för att få sitt SSG-nummer?
- Abb(brand 16) vad betyder det?
- Kan vem som helst ta över ett ärende från kund sida?
- Kan man bifoga dokument när man skickar in artiklar för registrering?
- Hur uppdaterar jag artiklar som jag redan skickat in för klassning?
- Kan man “tabba” mellan fälten när man skapar en ny artikel?
- Kommer ni att ändra och ta bort befintliga benämningar?
- Ni säger att tredjepartsinformationen är låst. Kommer den ändå att matcha på den informationen?
- Var skickar man in e-post för klassning?
- Finns det inte risk för dubbletter om man klassar samma artikeldata på olika varumärken?
- Kan man söka på både svenska och engelska?
- Hur hittar jag Location (min egen anläggning) på startsidan?
- Kan man spara en fråga i Advanced sök?
- Var hamnar det externa artikelnumret som man anger när man skickar in ett ärende?
- När jag gör en sökning och hittar artikeln. Hur gör jag för att se om jag har artikeln hemma?
- Om man är osäker på stavningen, hur gör man sin sökning och vilka tecken kan man använda?
- Måste man ange * om det finns t.ex. dubbla mellanslag i ett attribut?
- Hur gör jag för att se hur många artiklar jag har i min anläggning?
- Där man ska skriva in sitt ID-nummer kan man skriva fritext?, t.ex: Det är en motor till pumpen
- Kan man lägga till och ändra olika widget ”kundanpassat”?
- Kan man ha samma sida på flera skärmar?