Hur ändrar jag ett felstavat namn?

Hej,

I min profil stavas mitt namn med "k" men det ska vara "c". Går det att få ändrat?
Funkar ändå mitt accesskort eller måste jag få nytt?

Mvh,
Micael

Kommentarer

  • Hej Micael,

    Du själv kan ändra namnet på din profil genom att logga in på vår hemsida och sedan gå till "Hantera mitt SSG konto".

    Kortet är fortfarande knutet till din användare, så det kommer att fungera. Vill du ändå ha ut ett nytt accesskort kan din administratör beställa ett ersättningskort.

    Om du inte vet vem som är din administratör hittar du den informationen under "Mina uppgifter" eller genom att kontakta SSG Support.
    Sofia Supportadministratör
  • Verkar inte som att man kan ändra namnet längre? Jag har en anställd där vi av misstag skrivit liten bokstav i början av namnet, men jag hittar inte att jag kan rätta det? Sen undrar jag hur det är med apostrofer, går det att skriva i namn? Denna person har nämligen ett é i efternamnet men det står som e nu.
    Anna
  • Hej Anna!

    I och med den nya kontohanteringen är det endast användaren själv som kan korrigera sina uppgifter.
    Support
  • Varför kan inte jag som admin lösa detta? Ibland är det enklare då användaren inte är inne om de inte behöver 😀
    Anna
  • Hej Anna,

    Pga GDPR så äger användarna sina egna användaruppgifter.
    Support