Vad händer när man byter arbetsgivare?

Hej

Jag har SSG Access kort. Jag undrar om vad som händer i det fall att jag byter arbetsgivare?
Kommer jag att behålla kortet och de utbildningar jag gått då eller stannar de kvar hos min nuvarande arbetsgivare?

Patrick

Kommentarer

  • Hej,
    Kortet och kurserna är personliga och ska följa med vid avslutad anställning. Börjar man på ett nytt företag kan kontaktpersonen där registrera dig på nytt. Alla uppgifter följer då med.
    Erika Elmqvist
  • Hej,
    Hur lång tid tar det innan informationen är tillgänglig när du skapar en användare som har SSG från tidigare?
    Nina
  • Hej,
    Informationen förs över direkt vid registrering om användaren finns registrerad sen innan.
    Erika Elmqvist
  • Hej,

    Jag har bytt arbetsgivare, då blev jag tvingad att lämna ifrån mig mitt Accesskort men som jag förstår så är Accesskortet personligt. Hur går jag till väga för att få ut ett nytt ?
    Mats
  • Hej,
    Ja ditt Accesskort är personligt så det ska du behålla även om du byter arbetsgivare. Om du nu har blivit av med ditt Accesskort så kan du be din administratör på din nuvarande arbetsplats att beställa ett ersättningskort åt dig.
    Support
  • Hej,
    Jag har bytt arbetsgivare. Hur ändrar jag uppgifterna på mitt SSG kort?
    Johan
  • Hej Johan,

    Du kontaktar din nya arbetsgivare och kollar vem som är administratör för SSG. Administratören kan lägga till dig som användare så du bir kopplad till dem.

    Du behåller ditt Accesskort och kurser då de är personliga/kopplade till ditt personnummer.
    Sandra Holmlund Supportadministratör