Laddat upp foto till accesskort i efterhand

Hej, har en anställd som jag inte hade foto på när jag beställde hans kurser. Jag har lagt in foto nu i efterhand. Skickas ett kort automatiskt eller beställer jag det och i så fall hur? (Letat men hittar inte)
Sanne

Kommentarer

  • Hej Sanne,

    Om användaren inte haft något accesskort sedan tidigare så skickas kortet automatiskt när du har laddat upp ett foto.
    Support
  • Hej
    Jag har fått klagomål på att korten är gamla på anställda (SSAB Borlänge) alltså själva plastkortet har ett datum som gått ut. Jag kan inte se det när jag är på hemsidan och undrar skickas det inte ut nya kort automatiskt när man har grundkurs som är gällande

    Mikael
  • Hej Mikael,

    Själva accesskortet har inte längre någon giltighetstid. Det är sedan en tid tillbaka endast kursernas giltighetstid som gäller. Detta betyder alltså att man kan behålla sitt kort (även om det står ett utgångsdatum), och de nya kurser man genomför laddas då upp på det.

    Om man ändå av någon anledning behöver ett nytt kort, kan du som administratör kan logga in och beställa ett ersättningskort.

    Det gör du så här:

    1. Logga in.
    2. Klicka på Användare.
    3. Klicka på de tre prickarna ute till höger om personen som du vill beställa ersättningskort åt. Där finns valet "Beställ ersättningskort".
    Support