Hur beställer jag som administratör ett ersättningskort?

Jag behöver beställa ett ersättningskort till en av mina anställda som tappat sitt. Hur gör jag?
Anonym

Kommentarer

  • Hej,

    Du beställer ett ersättningskort enligt följande steg:

    1. Logga in via hemsidan
    2. Välj tjänsten Learning admin
    3. Klicka på Användare
    4. Sök upp personen det gäller, klicka på de tre prickarna till höger och Beställ ersättningskort
    5. Klicka på knappen Nästa uppe i varukorgen,  och gå vidare med beställningen.

    Support
    (Uppdaterad )
  • Hej,
    en av våra anställda har genomfört kurser hos er men det har inte funnits någon bild uppladdad på honom. Jag har lagt upp en bild nu och vill beställa ett kort till honom men hittar inte vart jag kan göra det.
    Hittar till "beställ ersättningskort", men den knappen är släckt.
    Hur gör jag?
    Anna
  • Hej Anna!

    När en ny användare skapas och blir tilldelad en grundkurs så triggas också en kortbeställning per automatik. Om det vid detta tillfälle saknas ett foto pausas beställningen tills att fotot laddas upp.

    Detta innebär alltså att nu när du laddat upp fotot så fortsätter kortbeställningen per automatik, och kortet kommer att nå fram till er inom cirka 2-4 arbetsdagar. Att det inte går att klicka på "Beställ ersättningskort" beror på att det redan finns en pågående beställning.
    Sofia Supportadministratör