Spärra SSG Accesskort

Hej

Jag vill spärra ett Accesskort. Hur gör jag?
Linnea

Kommentarer

  • Hej Linnea,

    Tyvärr går det inte att spärra Accesskort då de är personliga.
    Support
  • Hej,
    En medarbetare som har slutar hos oss. Förväntades att återlämna sitt SSG-kort sista arbetsdagen, men missade detta.

    Kan alltså fortsatt komma in på aktuellt arbetsområde med av oss utställt SSG-kort, fastän medarbetaren inte längre arbetar hos oss?

    Eva-Karin
  • Hej Eva-Karin,

    Accesskorten är personliga så man har rätt att behålla det om man byter arbetsgivare.

    Det du kan göra är att logga in, klicka på Användare (sök upp personen i listan och klicka på h*n), klicka sedan på de tre prickarna och därefter Koppla bort användare.

    Därefter kan användarens nya arbetsgivare lägga till honom/henne som användare. På så sätt blir Accesskortet kopplat till den nya arbetsgivaren istället.
    Sandra Holmlund Supportadministratör