Användare saknar kursdeltagarkod

Varför har inte alla våra användare en kursdeltagarkod?? Det går inte att skicka inloggningsuppgifter heller till flera av dem.
Maria

Kommentarer

  • Hej Maria,

    Detta beror på att vi nu uppgraderar alla konton till en säkrare och enklare inloggning (via mobilnummer och/eller e-post).
    Du kan fortfarande skicka påminnelse (och därmed länk för inloggning) genom att
    gå in på "Kurser" och hitta kursen & användaren det gäller. Klicka sedan på "Skicka påminnelse" via prickarna till höger.
    Joel
  • Ja men det fungerar bara när man tilldelar kursen första gången. Om deltagaren inte gör kursen på en gång, och behöver få inloggningsuppgifter skickade till sig en gång till, för redan tilldelad kurs, så går det inte.
    Maria
  • Hej igen,

    Genom att gå in på "Kurser" och hitta kursen & användaren det gäller samt klicka på "Skicka påminnelse" via prickarna till höger får användaren ut ett mail anpassat för sitt inloggningssätt.
    Om detta ej fungerar vore det bra om du ringde in till oss för felsökning, 060-141510
    Joel
  • Hej,

    Hur kan jag skicka en påminnelse/nya inloggningsuppgifter till en person som har blivit tilldelad en kurs men att den har gått ut innan han hunnit gjort den?
    Om Giltigheten utgått men fortfarande ligger som tilldelad så kan man inte hitta den personen bland kurserna och därmed inte heller skicka påminnelse.
    Varför kan man inte som tidigare skicka påminnelse direkt från personens kurser
    Yvonne
  • Hej Yvonne,

    Det ska fungera att skicka påminnelse på tilldelade kurser enligt beskrivningen ovan. Kurstilldelningar är giltiga i 12 månader innan de tas bort.
    Joel