Hur kommer jag som administratör åt diplom/intyg?

Förut kunde man ladda ned intyg på godkända utbildningar, går inte det längre eller vart hittar jag det?
Camilla

Kommentarer

  • Hej Camilla,

    Tidigare kunde man som administratör skriva ut diplom åt sina användare men nu är endast kursdeltagaren själv som kan logga in och skriva ut sina diplom.

    Support
  • Okej, det är inte så bra då tekniker inte skriver ut sina diplom/intyg och lägger in dom där dom ska vara. Går det att ändra?
    Camilla
  • Hej,

    Tyvärr är det endast kursdeltagaren själv som kan komma åt sitt diplom. Detta pga. GDPR. Kursdeltagaren äger sin egen profil/SSG-konto.

    Du som administratör kan se användarnas kursstatus genom att logga in och klicka på Kurser.
    Support