Hur tilldelar jag en kurs?

Hur går jag tillväga för att beställa en kurs till en av våra anställda?

Andreas
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Andreas,

    • När du är inloggad som administratör klickar du på "Tilldela kurser" i menyn.
    • Välj kurs(er), antingen genom att söka per anläggning eller manuellt i listan.
    • I nästa steg väljer du vilken/vilka användare som ska gå kurserna.
    • I det sista steget bekräftar du ordern. När du får ett meddelande som säger "Tack för din beställning" går det ut ett mail till de berörda användarna om att de har blivit tilldelad en kurs.
    Support
    Bästa svaret
  • Hej

    Jag försöker tilldela SSG Grundkurs till en av våra anställda men plusset är gråmarkerat och jag kan inte lägga till honom. Han har redan en giltlig utbildning men den går ut 2023-04 och han vill förnya den. Måste man vänta tills den har gått ut innan man kan tilldela den igen?

    Helen
  • Hej Helen,

    Du kan förnya en kurs tre månader innan en kurs löper ut.

    Du förnyar en kurs så här:

    1. Logga in som administratör.
    2. Klicka på Kurser.
    3. Klicka i den lilla rutan "Visa förnybara kurser"
    4. Sök upp personen i listan. Klicka i rutan på den personen som du vill förnya kurs/kurser på.
    5. Klicka på knappen, Lägg i varukorgen.
    6. Klicka på varukorgen, och på Nästa steg.
    7. Följ resterande steg och slutför beställningen.
    Support