Hur tar jag bort en användare som slutat på företaget?

Hej!
Jag har en anställd som slutat på vårt företag. Jag har nu fått påminnelse om att hen ska förnya sina kurser. Jag vill inte att hen ska gå några kurser för vår del och vill pausa/stoppa hen. Hur gör jag ?
mvh
Palle

Kommentarer

  • Hej Palle,
    När du är inloggad som administratör kan du gå in på användaren i fråga och klicka på de tre prickarna till höger, därefter på "Koppla bort användare". Då kopplas användaren bort från ert företag, men behåller sitt accesskort och sina genomförda och giltiga kurser.
    Support
  • Hej
    Hoppar in på denna tråd med en liknande fråga:
    Kan man inte "inaktivera" personer utan att koppla bort dem från företaget?
    T.ex. om personer endast är timanställda eller jobbar olika perioder på året, jag vill inte få påminnelser om utbildningar som gått ut på dessa, utan endast de fast anställda.

    /Ulrik
    Ulrik
  • Hej Ulrik,

    Det finns ingen funktion att inaktivera specifika användare. Det du kan göra är att koppla bort användaren från företaget, för att sedan lägga till dem igen när de är aktuella igen.

    Med vänlig hälsning
    SSG Tjänstesupport
    Support