Vad gäller kring accesskortens giltighetstid?

Hej,

Skickas det automatiskt ut ett nytt SSG-kort när giltighetstiden på kortet har gått ut, eller måste administratören göra något?
Mattias
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej,

    Det skickas inte ut nya accesskort per automatik.

    Själva accesskortet har ingen begränsad giltighetstid längre. Den var tidigare fem år, men vi har nu tagit bort giltighetstiden och kortet fungerar så länge man har gällande kurser. Man kan alltså behålla det kort man har oavsett utgångsdatum, och det är bara giltighetstiden på kurserna man behöver hålla koll på fortsättningsvis. På nya kort som skickas ut från oss står det ett tillverkningsdatum istället för utgångsdatum.

    Support
    (Uppdaterad )
    Bästa svaret
  • Hej.
    Jag behöver förnya ssg men det är ett nytt företag, kan jag använda kortet jag har och förnya kursen?
    Jonas
  • Hej Jonas!
    Ditt accesskort är personligt vilket betyder att du kan använda ditt kort så länge det är helt och att du har de kurser anläggningen kravställer på.
    Du kontaktar din administratör för eventuell komplettering av kurs.
    Support