Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Jag har tappat mitt Accesskort. Hur gör jag för att få ett nytt?

Jag har tappat min plånbok där mitt SSG-kort fanns, kan ni skicka ett nytt till mig?
Anonym Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej,

    Kontakta din SSG-administratör på företaget så kan de beställa ett nytt Accesskort till dig.

    Sandra Holmlund
  • Hej,
    Om kortet blivit stulet, ska man spärra det då?
    Carina
  • Hej,
    Kortet spärras automatiskt om man beställer ett ersättningskort.
    Erika Elmqvist Supportadministratör
  • Hej,

    När kommer Accesskort efter utförd godkänd grundkurs?

    Joline och Kenneth
  • Hej Joline och Kenneth,

    Dessa tre faktorer triggar igång en kortbeställning:
    • Det ska finnas tilldelade och/eller genomförda kurser 
    • Det ska finnas ett godkänt foto uppladdat på användaren
    • Användaren har inget accesskort sedan tidigare
    När kortet är tillverkat och utskickat brukar det vara framme på 2-3 dagar.
    Thomas Björling Supportadministratör
  • Hej
    Kostar det företaget något att beställa ett nytt SSG-kort som är borttappat?
    Ingmar
  • Hej Ingmar,

    Ja det kostar 150 kr att beställa ett ersättningskort.
    Support
  • Hej.
    Hur beställer man ett ersättningskort om inte det valet finns med i menyn för en av mina användare? Han saknar chipnummer, om det kan vara det som gör att bara han av 31 användare inte har valet att beställa ersättningskort.
    Anders
  • Hej!

    Detta kan bero på att det finns ett kort beställt, som just nu väntar på tillverkning. Innan kortet har tillverkats, så kan man ej beställa ett ersättningskort. Du kan se status för kortet i "statusrutan" som finns i användarens profil under fliken "Accesskort". När kortet har tillverkats, kommer både chipnummer och knappen "Beställ ersättningskort" att dyka upp.
    Support

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.