Välkommen till vårt supportforum!
Ställ frågor, rapportera problem och hjälp oss med förslag och idéer.
Observera att detta är ett publikt forum. Det är därför viktigt att inte skriva ut några känsliga uppgifter, exempelvis personnummer. I dessa fall kan ni istället kontakta oss direkt via e-post eller telefon. Kontaktuppgifter till oss hittar du på ssg.se/support
SSG Standard Solutions Group
SSG erbjuder standardiserade tjänster för svensk och internationell industri, så som utbildning, tekniska standarder och verktyg för logistik, underhåll och säkerhet. Vi har hjälpt industrin att bli effektivare i över 60 år.
Kontakta din SSG-administratör på företaget så kan de beställa ett ersättningskort till dig.
Om kortet blivit stulet, ska man spärra det då?
Kortet spärras automatiskt om man beställer ett ersättningskort.
När kommer Accesskort efter utförd godkänd grundkurs?
Dessa tre faktorer triggar igång en kortbeställning:
- Det ska finnas tilldelade och/eller genomförda kurser
- Det ska finnas ett godkänt foto uppladdat på användaren
- Användaren har inget accesskort sedan tidigare
När kortet är tillverkat och utskickat brukar det vara framme på 2-3 dagar.Kostar det företaget något att beställa ett nytt SSG-kort som är borttappat?
Ja det kostar 150 kr att beställa ett ersättningskort.
Hur beställer man ett ersättningskort om inte det valet finns med i menyn för en av mina användare? Han saknar chipnummer, om det kan vara det som gör att bara han av 31 användare inte har valet att beställa ersättningskort.
Detta kan bero på att det finns ett kort beställt, som just nu väntar på tillverkning. Innan kortet har tillverkats, så kan man ej beställa ett ersättningskort. När kortet har tillverkats, kommer både chipnummer och valet "Beställ ersättningskort" att dyka upp.
Accesskortet är giltigt så länge det fungerar och inte är skadat. Tidigare hade vi en tryckt giltighetstid på korten men detta har tagits bort.
För att se dina giltiga kurser kan du logga in här med din bekräftade kontaktväg (e-post/mobilnummer).