Hur loggar jag in för att genomföra en webbutbildning, tex SSG Entre?

Hej!

Jag ska gå en kurs så att jag får komma in och jobba på en industri. Hur loggar jag in för att genomföra kursen?
Anonym
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej,

    Ska du gå en kurs behöver din arbetsgivare bjuda in dig som användare och därefter tilldela dig en kurs. När du fått en inbjudan får du information och inloggningsinstruktioner, antingen via e-post eller sms.

    Du kan därefter logga in via denna sida.

    Har du kvar din gamla kursdeltagarkod kommer du behöva verifiera dina personuppgifter samt bekräfta din e-post/mobilnummer.

    Därefter loggar du istället in med e-post eller mobilnummer.
    Support
    Bästa svaret
  • Hej,

    Hur lång tid tar det från det att ett företag registrerar sig tills personalen kan utbilda sig?
    Anders
  • Hej Anders,
    Så fort vi har slutfört registreringen (inom 8 arbetstimmar), kommer den utsedde administratören få ett mejl med inloggningsuppgifter. Denne kan då direkt börja bjuda in användare och tilldela dem kurserna de behöver.
    Support
  • Hej.
    Kommer det en påminnelse med vilka kurser som behöver förnyas per automatik?
    Kommer även anv uppgifter som inloggningskod osv tillsammans med påminnelsen?

    Med vänlig hälsning Anna
    Anna
  • Hej,

    Det går automatiskt ut en påminnelse till administratören när en kurs är på väg att gå ut. När administratören sedan förnyar kursen så skickas en avisering ut till kursdeltagaren.

    Inga inloggningsuppgifter finns dock med i mejlet. Om man är osäker på vad man valt som inloggningsupggifter eller behöver ändra dem, är man välkommen att kontakta oss på 060 14 15 10.
    Support
  • Min personal har både bytt nr och mejl hur ska man kunna logga in då?
    Terese
  • Hej Terese!

    Om man vill ändra sitt alternativ för inloggning behöver man kontakta oss via telefon.

    Vi nås på 060 14 15 10 och har öppet vardagar 07.00-16.00 (lunchstängt 12.00-13.00).
    Sofia Supportadministratör
  • Hur gör jag för att logga in och gå grundkurs som egen företagare. Jag ska göra ett jobb på en större lokal industri som har en egen SSG-kurs som jag sedan behöver komplettera med.

    Jonas
  • Hej Jonas!

    För att komma åt att gå kurserna behöver du börja med att registrera ditt företag som kund hos oss. Du hittar formuläret för detta på SSG Standard Solutions Group under "Registrera företag".

    När du fått återkoppling med inloggningsuppgifter från oss kan du logga in, och har då åtkomst till samtliga kurser.
    Sofia Supportadministratör