Kan inte lyssna på P4 Skaraborg på TuneIn

Vi kan inte lyssna på p4 Skarborg på TuneIn.
Där i mot kan vi lyssna på p4 på Värmland.
Det började i Torsdags eller fredas i denna veckan 21.
Mvh Åse Lindén

Kommentarer

  • Hej Åse!

    Vad använder ni "för manick" för att lyssna på P4 Skaraborg via Tunein?

    Jag har testat i mobilapp och i webbläsare, och det fungerar som vanligt för mig. Kan ni lyssna på P4 Skaraborg i Tunein här, via hemsidan, eller är det samma problem?
    https://tunein.com/radio/P4-Skaraborg-1003-s10824/
    Annika Webbmaster
  • Hej Åse!

    Hur har det gått för er? En annan lyssnare, Krister här, har rapporterat in exakt samma fel med just P4 Sjuhärad och Tunein.

    Krister har en Bose SoundTouch 10 och i och med att jag endast sett detta problem hos dig och hos Krister, undrar jag vad du har för ljudanläggning.

    Det går inte att svara med e-post på detta, utan du behöver gå till sidan där du först rapporterade in felet för att svara, alltså hit:
    https://kundo.se/org/teknisk-support/d/vi-kan-inte-lyssna-pa-radio-p4-skaraborg-pa-tunein/
    Annika Webbmaster
  • ... jag endast sett detta problem hos dig och hos Krister
    Felet har rapporterats in av ytterligare en lyssnare, Daniel här.
    Annika Webbmaster
  • Hej.
    Vi använder en Samsung multiroom M7.

    Vi kan lyssna på alla P4 kanaler förutom P4 Skaraborg.
    Det började i våras när dom gjorde någon slags underhåll på radiosändaren på stormmasten Billingen Skövde.
  • Hej Peter!

    Tråkigt att även du upplever problem med P4 Skaraborg. Lyssnaren Krister, som min kollega Annika nämnde i inlägget ovan, för honom löste sig problemet i helgen då hans högtalare uppdaterades. Jag gissar att felet inte försvunnit sedan dess att du kontaktade oss i lördags?
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej igen!
    Krister, en lyssnare som har rapporterat in samma problem, fick en uppdatering i början av oktober och skrev då:
    Uppdaterade högtalaren nu, Bose hade släppt en ny uppdatering. Och - nu funkar det!
    Hör av dig om felet kvarstår hos dig, för då vill vi förstås hjälpa dig att få del av samma uppdatering.
    Annika Webbmaster
  • Hej.
    Problemet kvarstår.
    Har sökt efter uppdatering men det har inte kommit något sedan felet uppstod.
    MVH /Peter Kylänperä
  • Just ja, ni hade ju inte Bose, utan en Samsung multiroom M7. Där verkar uppdateringar hämtas automatiskt om ni har den inställningen, och annars vara enkla att söka efter manuellt, se manualen sidan 53 och följande.

    Bluetooth
    Visst kan du spela upp P4 Skaraborg i mobilappen Sveriges Radio Play och sedan ansluta till enheten med Bluetooth, så att du kan lyssna på kanalen med dessa högtalare trots att det inte går att göra genom appen Samsung Multiroom?

    Omstart genom att dra ur sladden
    Möjligen kan du, trots att det finns någon ny programvara, testa att starta om din M7 genom att dra ut strömsladden ur urtaget när enheten är igång, vänta minst tio sekunder och sedan sätta i sladden igen. Den metoden ger en annan typ av omstart än att starta om på vanligt vis och den här typen av "tvingande omstart" gör att viss data behöver läsas in på nytt.

    Om länken till P4 Skaraborg har lagrats på felaktigt vis kan den här typen av omstart, åtminstone i teorin, göra att problemet löser sig. Om inte annat är det enkelt att testa och fullkomligt ofarligt. Du kommer att behöva göra vissa inställningar på nytt (kopplingen mot WiFi till exempel) men dina personliga inställningar för favoritkanaler och liknande ska inte påverkas.

    Berätta gärna hur det går!
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.