P4 Skaraborg: problem i Bose (SoundTouch)

För ett tag sedan så slutade det fungera att lyssna på P4 Skaraborg i våran BOSE högtalare här hemma. Men det går att lyssna på P4 Göteborg, Mix Megapol mm. Har P4 Skaraborg tagit bort denna tjänsten?

Kommentarer

  • Hej Daniel!

    Tack för att du flaggar för detta! Vi har fått in några liknande ärenden gällande just P4 Skaraborg, även lyssnaren i denna tråd använder högtalare från Bose och upplever samma problem som du. Lyssnar du också via TuneIn?
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Har tyvärr lite dålig koll på de tekniska bitarna. Men det är möjligt.

  • Förstår. När du ska lyssna på P4 Skaraborg, hur startar du då din uppspelning? Använder du dig av en app?
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Jag har något som heter Sound touch-appen sedan används något som heter Tuneln.
  • Hej igen Daniel!

    Du verkar ha exakt samma fel lyssnaren Krister i den andra tråden. Även Krister har Bose-högtalare och lyssnar med SoundTouch via TuneIn. Jag misstänker att TuneIn har något tekniskt bekymmer på sitt håll, som gör att länkarna till enstaka kanaler inte fungerar som de ska när man lyssnar med Soundtouch.

    Min kollega Annika skriver i den andra tråden:

    Här var det något intressant! I en tråd hos Reddit om detta felmeddelande, Soundtouch problems 3103, skrev signaturen jrnhl:
    It happens to me as well. Only certain stations though. If I assign the station to a shortcut on the remote and press that button multiple times it usually works eventually lol
    Alltså även för honom/henne är det enstaka kanaler som drabbas i Tunein, men genom att koppla en snabbvalsknapp till kanalen och ihärdigt trycka på denna knapp, går det att starta den! Kanske värt att testa för dig?

    Vet du hur du går tillväga för att koppla en snabbvalsknapp till kanalen? Jag tänker att det kan vara värt ett försök tills dess att huvudproblemet blir löst. Testa gärna och se om lösningen fungerar, annars får vi pröva något annat.
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Testade även detta utan framgång tyvärr.
  • Tråkigt att den lösningen inte fungerade. Från vårt håll så har vi inte gjort några förändändringar i utsändningen av kanalen, därav av är jag relativt övertygad om att problemet ligger någonstans mellan TuneIn och SoundTouch. Det kan vara en idé att vända dig till Bose/SoundTouch's support och höra om de kan se något märkligt på sitt håll. När Krister kontaktade TuneIn så fick han till svar att inget såg ut att vara fel från deras sida.
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej igen Daniel!

    Krister, en lyssnare som har rapporterat in samma problem, fick en uppdatering i början av oktober och skrev då:
    Uppdaterade högtalaren nu, Bose hade släppt en ny uppdatering. Och - nu funkar det!
    Hör av dig om felet kvarstår hos dig, för då vill vi förstås hjälpa dig att få del av samma uppdatering.
    Annika Webbmaster