Push pausar uppspelning

Efter senaste IOS-uppdateringen upptäckte jag att uppspelningen pausades varje gång det kom en pushnotis. Trodde först att batteriet i hörlurarna hade laddat ur. Men det hände om och om igen. Gissar att det är notiserna som ställer till det. Är inte helt säker.

Kommentarer

  • Hej Anna!

    Kan dina pushnotiser vara inställda så att de spelar upp ett ljud när de kommer? Jag beskriver hur du ändrar detta med vår app. Om du tar emot notiser från någon annan app, så behöver du göra samma inställning för den.
    1. Gå in under Inställningar (kugghjulet)
    2. Bläddra ned till SR Play och välj den
    3. Tryck på Notiser
    4. Där finns ett reglage för ljud. Slå av detta så att det är grått istället för grönt
    Hoppas att detta var problemet!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!
    Hittade du någon lösning på detta problem?

    Thomas här önskar att uppspelningen i appen tar en paus i uppspelningen när push-notiser läses upp. Hans beskrivning av sitt problemet gjorde att jag kom att tänka på ditt problem, trots att det egentligen är helt olika önskemål.
    Annika Webbmaster
  • Vet inte om det är push-notisen som gör det. Hör inget ljud. Det slutar bara spela. Detta händer när jag är på ”min sida, nedladdat”. Plötsligt blir det tyst och spelaren går till första sidan.
  • Ok, då tycker jag att det verkar som om du har samma problem som andra lyssnare har rapporterat in, som Håkan här.

    En del av felet ska vara löst i den senaste versionen av appen, 23.2.4, som det än så länge är rätt få lyssnare som har fått. Felet är tyvärr inte helt löst i den versionen, men det verkar som om det uppstår mer sällan, så gå gärna till AppStore och uppdatera appen manuellt (om du inte tillhör de cirka fem procent av lyssnarna som redan har fått den senaste versionen):

    1. Öppna AppStore
    2. Välj Sök i menyn nedtill
    3. Sök efter SR Play
    4. Tryck på ikonen för appen (inte på knappen Öppna)
    5. Då når du appens sida i AppStore, där du kan välja Uppdatera (om du inte har den senaste versionen)

    Lycka till och berätta gärna om du märker någon förbättring eller inte!
    Annika Webbmaster