Applikationen SR

Appen slutar att fungera med täta mellanrum. Man får göra en reset allt som oftast. Förutom det så är SR appen min mest använda app. Super Bra.

Hälsningar,
Håkan

Kommentarer

  • Hej Håkan!

    Under gårdagen hade vi ett fel som drabbade nyheter på appens startsida för alla med Iphone-appen där nyheterna inte gick att spela alls. Det felet löstes under gårdagen.

    Vid sidan av detta felsöker vi ett annat problem där appen hos några lyssnare verkar vara seg sedan ett par veckor tillbaka, och jag tror att ditt fel är samma som det vi skriver om där:
    Seg Iphone-app (fryser av och till)

    Skumma gärna igenom den tråden (sidan). Om det verkar handla om samma problem som det du har, så vill vi veta det!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!
    Några lyssnare skriver att problemet med att appen blir så seg att de tvingas göra en omstart typiskt uppstår vid den automatiska övergången från ett avsnitt (eller från ett nyhetsinslag) till ett annat. Är det så även hos dig?
    Annika Webbmaster

  • Hej Annika,
    Jag har också det problemet som du beskriver. Inget har blivit bättre sen jag skrev sist. Jag får ofta ”starta” om appen. Men det är fortfarande min bästa app och den jag använder mest.

    Hälsningar,
    Håkan
  • Tack, det är ju en app med ett fantastiskt utbud!

    Vi gör vad vi kan för att den ska vara bättre även tekniskt.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Nu har jag uppdaterat min app till version 23.2.3 - där felet med att appen hänger sig ska vara åtgärdat! Om den inte har kommit till dig ännu, så kan du gå till AppStore och uppdatera manuellt:

    1. öppna AppStore
    2. välj Sök i menyn nedtill
    3. sök efter SR Play
    4. tryck på ikonen för appen (inte på knappen Öppna)
    5. då kommer du till appens sida i AppStore, där du kan välja Uppdatera

    Annika Webbmaster
  • Hej Annika,

    Jag har även uppdaterat till version 22.2.4. Men tyvärr är app:en fortfarande trög/sen med att starta ett program, det är inte alltid som "nästa program" spelas upp per automatik trots att jag har den funktionen aktiverad. Allt som oftast fryser app:en och jag får starta om.
    Jag använder och lyssnar på era program via app:en dagligen. Jag hoppas att ni kan korrigera ovan nämnda problem när ni gör era uppdateringar. SR Play är fortfarande min favorit app.

    Hälsningar,
    Håkan Svedung

  • Tack, även andra lyssnare berättar att problem kvarstår, och då i synnerhet med nedladdade avsnitt.

    Ett tips är att vår hemsida sverigesradio.se fungerar bra på mobilen, och att alla avsnitt och kanaler går att lyssna på den vägen, vilket kanske kan vara ett bättre alternativ nu, medan det är problem med appen.

    Strukturen är relativt lik appens, men om det är något du inte hittar på hemsidan, så fråga!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!
    Vad har du för Iphone-modell? Jag har hittills bara sett felet inrapporterat på iPhone SE 2020 (även kallad 2:a generationen), modellnummer A2296. Det kan bero på att den modellen är väldigt vanlig, men för säkerhets skull vill jag se om det fins ett samband mellan problemet och telefonmodell.

    Har även du en iPhone SE 2020? Så här kan du ta reda på det:
    Identifiera din iPhone-modell
    Annika Webbmaster
  • Hej Igen,
    Jag har en iPhone 13 Pro
    Hälsningar,
    Håkan Svedung

  • Tack!

    Det verkar tyvärr som om felet även ger hög batteriförbrukning. Jag påminner därför om att det går att lyssna på alla avsnitt, nyhetslistor och från vår hemsida sverigesradio.se, som bör fungera bättre i Iphone än appen just nu (med undantag för att vissa app-funktioner saknas på hemsidan). Fråga gärna om du inte hittar innehåll eller funktioner på hemsidan, så hjälper jag dig att använda den!
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika,

    Efter er uppdatering av SR Play appen verkar allt fungera igen. Stort Tack!

    Hälsningar,
    Håkan Svedung
  • Åh så glädjande!

    Mina kolleger har löst ett stort problem som gjorde appen seg och buggig, men allt är inte löst. Utvecklarna hälsar att de har ...
    ... fixat en grej som vi tror kan hjälpa till med tröghet men vi har även hittat en till grej som kan bidra till tröghet som vi löser i nästa release.
    Om det kvarstår problem, så kan dessa vara sådant som vi har ringat in, men ännu inte har hunnit lösa.

    Hoppas att det som ännu återstår att lösa inte är något du drabbas av - och tack för att du berättade att du märker att det blivit bättre!
    Annika Webbmaster