Ljudet bryts i nya hörlurar (Samsung Galaxy, Android 12)

Hej.
Det jag hittar i Sr play appen under "mobildata" är "tillåt användning av bakgrundsdata" och " låt data användas när datasparare är på" båda har jag i på- läge. Jag går in i forumet igen då min mobil börjat stänga av på nytt när jag streamar. Dock troligen bara när jag har mina nya hörsnäckor på. Kan det påverka? Det händer även att ljudet plötsligt blir mycket högt och följs av att streamingen avbryts. Är det hördevicen det är fel på?

Kommentarer

  • Hej igen!

    Tråkigt att avbrotten har kommit tillbaka, i en lite annan form denna gång. Vi behöver felsöka detta förutsättningslöst, och ta reda på om problemet finns i vår app, i mobilen eller i själva hörlurarna.
    1. Vad är det för hörlursmodell?
    2. Har du möjlighet att testa om andra hörlurar ger samma problem?
    Lyssnaren Rickard har nyss rapporterat in hörlursproblem med vår app här:
    Volym minskar/försvinner i appen

    Hans problem med vår app uppträder i helt olika hörlurar, Blåtand och vanliga trådade. Det kan finnas en gemensam orsak, trots att era fel yttrar sig på olika sätt.

    PS:
    Ditt tidigare problem rapporterade du här och skrev då bland annat att du har en ny Samsung Galaxy A53 5G, vilket är bra för oss att ha koll på när vi undersöker felet!
    Annika Webbmaster
  • Hej. Har dessvärre inte möjlighet att testa dem på andra devices eftersom de är utrustade med den nya "porten" för min nya mobil. De är nyköpta på Kjell & Co och kostade 349:90.
    Precis samma problem som du beskriver ovan, volym minskar och stiger och DÅNAR tillslut i öronen. Sen stängs streamingen av.
    När jag kopplar mobilen trådlöst via blåtand till en högtalare händer inte detta.

    //Titti
  • Men så hemskt!

    Rickard skrev att det inte blev samma fel om han lyssnar från vår hemsida med samma mobil och samma hörlurar. Jag hoppas att du kan lyssna den vägen medan vi felsöker:
    sverigesradio.se

    På en mobil är hemsidan ganska lik appen. Om det är något innehåll du inte hittar, så hojta till, så hjälper vi dig att leta upp det!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Rickard med samma fel skrev nyss:
    Jag har använt telefonen "som vanligt", och just nu har det fungerat i några dagar, medan tidigare kunde appen tystna inom någon timme.
    Hur har det gått för dig?
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Jag vet inte om detta är relevant, men vill kolla om det är den här modellen du använder:
    https://www.kjell.com/se/produkter/mobilt/lyssna-koppla-av/horlurar-till-mobil/in-ear-horlurar/roxcore-bullets-usb-c-horlurar-svart-p23773
    Annika Webbmaster