Google-assistenten har svårt att hitta vissa poddar

Jag ger upp. Vad ska jag säga till Google-assistenten för att få lyssna på Meny? Jag får "song exploder". I förmiddags gick det bra, jag sa "... Spela senaste avsnittet av Meny, podcast" men nu?? Jag blir galen. Jag som lyssnade på radio flera timmar om dagen har slutat med det nu. Har ont i händerna och röstkommando är min räddning men detta är ju fånigt 😭. Jag är så besviken och ledsen ni tar bort nåt som funkade så bra.
Anne Mari

Kommentarer

  • Hej!

    Vi är också besvikna och ledsna över att den Google-tjänst som vi har utvecklat och varit väldigt stolta över, snart är historia. Det är alltså inte vi själva som har valt att ta bort den, utan Google, se här:
    Sveriges Radio påverkas när Google stänger ned tjänst i smarta högtalare

    Det gör förstås inte saken bättre för dig, men det kanske ändå kan är bra att veta att de råd jag ger dig inte beror på att vi på Sveriges Radio tycker att de alternativa sätten är en fullgod ersättning för den tjänst som försvinner (för det tycker vi inte!) utan vårt försök att hjälpa er att även i framtiden kunna lyssna på vårt innehåll och styra det med rösten.

    Vi vet även att ni är många som av olika skäl har svårt att hantera tangentbord och pekskärmar. För er är möjligheten att ta del av vårt utbud med röststyrning extra viktig. Det borde inte krävas full rörlighet, goda IT-kunskaper eller perfekt syn för att lyssna på radio!

    Du råkade posta denna fråga under en rubrik som handlar om Googles nyhetstjänst, när den i själva verket hör hemma här:
    Spela poddar i Googles högtalare

    Det är rörigt nog som det är med alla Googles olika varianter för att lyssna, och eftersom poddarna och nyheterna är två olika tjänster, så flyttade jag bort din fråga från "nyhets-tråden".

    Tyvärr kan jag inte flytta frågan "på riktigt", alltså så att det syns att du är avsändare och du får aviseringar när någon svarar, till den rubrik (tråd) vi redan har om ämnet, utan endast kopiera in det du har skrivit - samt lägga rubriken i en egen tråd. Om du har möjlighet, ser jag gärna att vi fortsätter i den befintliga tråden Spela poddar i Googles högtalare där andra hjälpsamma lyssnare kan hjälpa oss att hjälpa dig!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Lyssnaren Magnus berättar att han kan starta Meny med dessa kommandon, och hoppas att något av dessa fungerar även hos dig:
    • Hej Google, spela Meny på podcast
    • Hej Google, spela Meny i P1 på podcast
    • Hej Google, spela SR Meny på podcast
    Svara gärna här, där Magnus kan se ditt svar:
    https://kundo.se/org/teknisk-support/d/spela-poddar-i-google-nest/

    Annika Webbmaster