Drar appen mer data i Android än i iPhone?

Jag har nyss bytt telefon till en Motorola g23 och jag har märkt att appen är mycket mycket sämre. Bla tar inte knappen för snabbspolning mig till början av nästa program utan oftast skiljer det sig några minuter.

Men mitt största problem är att jag kan inte lyssna på appen när jag tar till och från jobbet då den drar oerhört mycket data fastän jag har inställt på att den ska dra så lite som möjligt. Märk att mitt liv ser likadant ut och jag jobbar på samma ställe som när jag hade iPhone x.

Lyssnar jag på webben går det inte åt lika mycket men då kan jag inte lyssna i 1,25 hastighet istället.
Paul

Kommentarer

  • Tack, detta var mycket viktigt och intressant!

    Jag har inte sett några rapporter om hög dataförbrukning sedan vi för ett år sedan löste en bugg som gjorde att vi i vissa lägen streamade avsnitt som fanns nedladdade i appen:
    LÖST: Nedladdade avsnitt förbrukar mobildata

    Vi felsöker dock för närvarande ett annat fel, där appen förbrukar oroväckande mycket batteri när man lyssnar i efterhand:
    Appen drar mycket batteri

    Den förbrukningen tyder på att appen gör något den inte ska, och samma fel skulle kunna vara kopplat även till onödigt hög dataförbrukning! Jag ber utvecklarna att ta med det i felsökningen.

    Om du lyssnar i efterhand, så ladda gärna ned avsnitten över wifi, så att du kan lyssna utan att förbruka så mycket mobildata. (Den höga batteriförbrukning som vi har sett verkar dessutom inte drabba nedladdade avsnitt, så det är bra även av den anledningen.)

    Tack för att du tog dig tid att rapportera in problemet och hoppas att du på det hela taget är nöjd med den nya mobilen!
    Annika Webbmaster