Appen stannar vid direktlyssning på kanal
Efter uppgradering till den senaste stora versionen så lägger appen av att spela. Det fungerar intermittent. För det mesta när jag trycker på ”till direktsändning ” så slutar uppspelningen efter 8-10 sekunder. Trycker igen och samma sak upprepas. Vad är det för fel?
Följ inlägget
3
följare
Vi håller på att kartlägga liknande problem med direktlyssningen och det senaste jag hörde var att utvecklarna har en god idé om vad vi behöver ändra för att det ska fungera bättre.
För att komma ut problemet nu direkt, så får du gärna testa gå in på sidan Kanaler (länk i appens överkant), och där starta en helt annan kanal helt kort. Byt sedan till den kanal du egentligen vill lyssna på. Kanalens data bör då laddats in på ett bättre sätt och jag hoppas att du slipper problemet.
Trevlig helg!
Sker detta med alla aviseringar, eller endast med vissa?
2. Jag tror det uppstod efter ”flikuppdateringen”, det nya utseendet. Det är alltså egentligen inte relevant för tråden eftersom uppspelningen inte stoppas i dessa fall.
Vi har sett andra problem där appen inte fungerar korrekt i bakgrunden, och flera lyssnare som har drabbats av det felet skriver att det försvunnit när de stängt ned appen helt (svept bort den) och sen startat om den:
Iphone-app stannar i bakgrunden
Det du drabbas av är ju inte riktigt samma sak, men en omstart är förstås ändå värd att testa. (Att "starta om" är ett så vanligt råd att vi som arbetar med support knappt vågar ge det, men anledningen till att det är ett vanligt tips är ju att det ofta hjälper!)
Olles svar har jag raderat. Det hamnade i fel tråd, vilket han märkte själv. Han postade det därför även i rätt tråd:
Appen stannar plötsligt - och stänger av TV:n!
Tack för denna påminnelse om att man behöver tänka lite brett när det dyker upp udda fel.