Iphone-app stannar i bakgrunden

Funkar inte i bakgrunden på iPhone
Björn

Kommentarer

  • Hej Björn!
    Liknande problem är jag bekant med - men på Android, där det finns flera inställningar som gör att appar inte fungerar korrekt i bakgrunden. På iOS har det traditionellt funnits en inställning som gett detta beteende, nämligen strömsparläget.

    I våras började det dock sippra in problembeskrivningar som den från Ulf här:
    iPhone-appen tystnar i viloläge

    Det problemet såg ut att vara ett "engångsbeteende" som visade sig under ett par timmar, kanske i samband med uppgradering av iOS, men sen försvann, vilket har gjort att vi inte felsökte speciellt aktivt. De senaste månaderna har dock liknande problem blivit något vanligare och går inte längre över av sig självt, vilket vi förstås behöver förstå och lösa.

    Hjälp mig att kartlägga detta! Svara på det du kan. Om du alltid lyssnar över mobilnätet behöver du alltså inte lägga tid på att testa hur det fungerar över wifi etc:
    1. Uppstår problemet både när SR Play hamnar i bakgrunden för att annan app kommer i förgrunden och när det sker för att mobilen går i viloläge?
    2. Är det konstant, eller verkar det ibland fungera bättre?
    3. När märkte du problemet?
    4. Sker det både på wifi och mobilnät?
    5. Sker det både vid direktlyssning på kanal och vid efterhandslyssning på program?
    6. Skickar du ljudet vidare till en extern uppspelningsenhet (hörlurar, hörapparat, högtalare)? Hur i så fall (Bluetooth, AirPlay, Chromecast, trådat ...)?
    Tack för att du tog dig tid att rapportera in felet och tack på förhand för hjälp att kartlägga det!
    Annika Webbmaster