Bokstäver upprepas på Melodikrysset

Hej Sveriges Radio!
När jag försöker lösa Melodikrysset och ska skriva in en bokstav så skrivs flera bokstäver av samma sort ut (exempel E som då blir EEEEE) Jag använder Google som webbläsare
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Lennart!

    Är detta alltså i Google Chrome på en dator? Jag har sett en liknande felbeskrivning, fast med Firefox, men vet inte vad det beror på.

    För Jörgen här fungerade det att byta från Firefox till Chrome:
    Bokstaven upprepas fyra gånger

    Har du möjlighet att testa en annan webbläsare, som Edge eller Firefox?
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika!
    Jo det fungerar i Firefox men inte i Chrome och jag skulle vilja veta varför?
    MVH
    Lennart Ekman
  • Jag med!

    Att felet inte uppkommer i Firefox och att det (väl?) endast är i Melodikrysset du märkt av det är intressant.

    Det verkar finnas andra som får mer generella problem av liknande slag:
    How to Fix Keyboard Typing Multiple Letters on Windows 10

    Jag vet som sagt inte vad det beror på och har därför svårt att felsöka, men jag hör med korsord.se, det företag som gjort den tekniska lösningen (och gör andra korsords-appar), om de har några idéer om vad som kan vara fel.

    Ifall du märkt av samma fel i andra formulär eller webbtjänster, så kan det hjälpa oss att felsöka.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Har du hittat någon förklaring till mysteriet med "det envisa tangentbordet"? Jag har nu fått in ytterligare en felanmälan om detta, och här är det mer likt ditt problem:
    https://kundo.se/org/sverigesradio/d/problem-y205/

    Om du har möjlighet, så testa gärna om felet uppstår i Chrome även med privat surfning (inkognito-fönster).
    Surfa privat (support.google.com)

    TTTTTTTAAAAAAAACCCCCCCKKKKKKK på förhand!
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika!
    Det funkar med privat surfing och i Firefox men kryssplanen i Google chrome vill inte ge sig utan det är samma som tidigare.

    Bästa svaret
  • Tack, då kan alltså privatläget i Chrome vara ett bra alternativ för lyssnare som inte vill eller kan använda en annan webbläsare!

    Jag kom på att jag har sett ytterligare en felanmälan om detta. Maggie skriver:
    Men eftersom det har funkat i Chrome under alla år tidigare, borde det funka nu med. Trots att jag uppgraderat datorn från Win 7 Pro till Win 10 Pro. Jag tycker Edge är väldigt rörigt och föredrar Chrome som jag är van vid och vore glad om det här löste sig.
    Jag tolar det som att felet kom i samband med denna uppgradering (men har frågat, för säkerhets skull). Kan det vara samma sak hos dig?
    Annika Webbmaster
  • Ja jag har uppgraderat på samma sätt från Win7 till Win10 och det var då eländet började.

  • Tack, det var bra att veta!
    Annika Webbmaster
  • Exakt samma problem . Började för 3 lördagar sen när jag skulle fylla i krysset.
    Vet inte hur jag fixar det.
  • Hej Margaretha!

    Hur du löser problemet i grunden, vet jag tyvärr inte, men högre upp på denna sida får du två olika tips på hur du kommer runt problemet, så jag hoppas att det fungerar för dig!

    Metod 1: Använd en alternativ webbläsare
    Eftersom felet endast uppstår i Chrome, kan du använda Edge, Firefox eller någon annan webbläsare när du löser Melodikrysset

    Metod 2: Använd Chromes inkognito-läge
    Läs mer om hur du gör detta här:
    Surfa privat (support.google.com)

    Lycka till!
    Annika Webbmaster
  • Jag blev inte ett dugg klokare av dessa inlägg

  • Jag har samma problem som andra. När en bokstav skrivs så blir det flera av samma på rad
  • Byt till annan webbläsare,Edge t,ex, det funkar för mig
  • Jag blev inte ett dugg klokare av dessa inlägg
    Hej Inger!

    Tråkigt att du inte blev hjälpt av detta. Var det svårt att förstå hur du skulle göra, eller gick det att förstå, men hjälpte inte?

    Råden är alltså att antingen testa en annan webbläsare, det som hjälpte Margaretha, eller att öppna Melodikrysset i Chromes inkognito-läge (även kallat privat surfning).

    Ingen av dessa saker är speciellt svår egentligen, men om du aldrig har gjort något av detta, så kan du förstås behöva lite extra stöd, och det vill jag gärna ge dig, så hör av dig igen om du behöver en tydligare beskrivning!
    Byt till annan webbläsare,Edge t,ex, det funkar för mig
    Bra att det hjälpte dig, Margaretha, och tack för att du tog dig tid att berätta det!
    Annika Webbmaster