Samsung: appen stänger ner sig efter 10 minuter

Vid direkt lyssning stänger appen av efter 10 minuter, detta med samsung s5 mini, bakgrundsdata  är inte begränsad och ej heller energisparläge
Använt appen Radio FM utan problem men där finns inte vår lokalradiokanal
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Tack för en bra felanmälan!

    Just olika typer av batterisparande funktioner är helt klart det jag kommer att tänka på vid denna typ av problem. Det finns ytterligare en inställning, batterioptimering, som har med detta att göra. Avbrott just efter tio till femton minuter på grund av denna inställning har drabbat många Android-användare:
    Nya funktionen batterioptimering under batteriinställningar var det som ställde till det för min lyssning. Inställd på "optimeras alltid" så tystnade sparad pod efter ca 15 min.
    Ställde då om till att optimera var tredje dag. Nu lyssnar jag problemfritt igen.

    Galaxy S5: Nedladdat avsnitt tystnar efter ca 15 minuter

    Hör av dig och berätta om det var samma fel hos dig!
    Annika Webbmaster
  • Tack Annika det löste problemet, optimeringen av sr appen låg i en Samsung app som heter Smart Manager och den landade i telefonen för drygt 1 år sedan.
    Där finns 3 olika alternativ för optimering och jag valde inaktivera.
    Där finns alla telefonens appar med, så där kan man kanske lösa andra problem.
    Bästa svaret
  • Tack för att du berättade om programmet Smart Manager.

    Jag tror att du kan märka att telefonen blir snabbare och får lägre batteriförbrukning ifall Smart Manager inte stänger ned appar i bakgrunden. Normalt sett sköter nämligen en Android-telefon detta bra ändå. När du lämnar en app och går till en annan, så ligger den första appen kvar i bakgrunden. Ifall en ny app kräver så mycket resurser att äldre appar behöver stängas, sker det automatiskt i bakgrunden.

    Om resurser däremot inte behöver frigöras, är det bara bra att de appar du regelbundet använder finns kvar "i minnet". Telefonen slipper därmed ladda in samma data på nytt när du återvänder till dem, vilket spar tid, mobildata och batteri. Framför allt märks detta nog på att apparna startar snabbare.

    Jag ser att andra också varnar för Smart Managers funktion "rensa alla":
    Galaxy S6 owners: here's a feature you should never use

    Jag ska prata med mina kolleger om att Smart Manager kan vara värd att kika på för andra lyssnare som har samma problem som du, men även när besökare tycker att appen är seg eller förbrukar mer data/batteri än vad som är rimligt!
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika!
    Har problem med att SR-appen stängs ner vid direktlyssning. Har en "Samsung A3 2017". Via Samsungs support fick jag rådet att sätta er app på att ej övervaka energiåtgången, men det hjälper inte. Andra appar som Spotify, poddar etc har inte detta problem vilket utesluter att det är blåtand eller Wi-Fi som stängs av. Då jag hade samma problem med S5-mini så fick jag er betaapp som löste det hela, men nu är ju den er ordinarie app. (Smart manager finns inte på A3.) Är det nån mer som har problem med A3? Vet du om problemet är hos er eller hos Samsung? Gillar er app så jag vill få den att fungera istället för att installera någon annan app.
    Hälsningar/
  • Hej Bengt!

    Nog finns väl Smart Manager på A3? Här visar en video det i alla fall:
    https://youtu.be/-vSH8BQH48o

    Och på sidan 57 i denna manual står det om Smart Manager:
    Samsung Galaxy A3: användarmanual (pdf)

    I en annan tråd har Gunnar ovan berättat mer exakt hur han gjorde:

    1. Öppna Smart Manager
    2. Välj Batteri
    3. Under valet batteri finns Programenergisparläge, och det ska vara Av
    Den här inställningen är alltså Samsungs eget Programenergisparläge. Och det läget är (som jag förstår det) en annan inställning än Androids vanliga Batterioptimering, som var den inställning Samsungs support verkar ha tipsat om (eller också lyckades de inte förklara tydligt nog att det finns två olika inställningar).

    Och det är inte så underligt att det blir svårt. Inställningarna gör ungefär samma sak, så det är förvirrande både för er som har telefonerna och för oss som försöker få en app att funka (och lista ut vad som gått snett när det inte fungerar).

    Hoppas att detta var till hjälp!
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika!
    Enligt Samsungs support har man nu döpt om "Smart Manager" till Enhetsunderhåll som ligger i vanliga menyn under inställningar. Detta är Androids vanliga  battrioptimering och någon annan finns inte, enligt dem. Då jag under "Batteri" där valt Energisparläga = AV samt sagt att SR-appen ska tillhöra "Oövervakade appar" så har jag gjort allt man ska/kan enligt Samsung.
    Jag ska pröva er app utan blåtand och även med ett nedladdat program för att utesluta problem med Wi-Fi och/eller Blåtand, så att det inte är dessa funktioner som stängs ner.
    Återkommer om detta.
    Hälsningar/

  • Bra, gör så!

    Se också om vår app har rätt att visa aviseringar på låsskärmen, för felet skulle kunna bero på att appen inte får göra det.

    Mer om aviseringsinställningar på någorlunda begriplig svenska går att läsa här:
    Surfa.se: Ta kontroll över notiserna i din smartphone
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Har aviseringsinställningar enligt nedan för SR-appen
    1 "Tillåt aviseringar" PÅ
    2 "Visa tyst" AV (står att gör inget ljud)
    3 "På låsskärmen" VISA INNEHÅLL
    4 "Ange som prioritet" PÅ
    Det jag enda ändrat på nu är punkt 4 eftersom där står "Tillåt aviseringar från den här appen att höras och slå på skärmen när Stör ej är aktiverat."
    Verkar detta vettigt?
    Hälsningar /
  • Det tycker jag verkar som bra inställningar.

    Däremot är jag inte helt övertygad om att support-kollegerna hos Samsung har rätt här:
    Detta är Androids vanliga  battrioptimering och någon annan finns inte, enligt dem.

    Gå gärna in under Inställningar -> Enhetsunderhåll -> Batteri. Där finner du troligen helt andra inställningar än de du finner under batteriet, väl? Det ska det finnas ett energisparläge, som ska vara Av, inte Mellan eller Max. Kan du hitta det?

    Jag har hittat en nyare manual, där du kan finna dessa inställningar på sidan 128 och 129:
    Samsung Galaxy A3 (2017): användarmanual (pdf)

    Jag tror att det är den inställningen som måste ändras hos dig.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!
    Det är precis det du refererar till som jag och Samsung varit inne på.
    Jag kanske var otydlig och bara skrev Batteri då jag menade precis som du skriver Inställningar -> Enhetsunderhåll -> Batteri.
    Där har det hela tiden varit "Av" plus att jag på Samsungs inrådan även längre ner lagt till att SR-appen ska vara "oövervakad" och därmed tillåtas dra hur mycket batteri som helst.
    Hälsningar/
  • Ok, då är Samsungs inställningar åtgärdade. Jag vill försäkra mig om att även "den andra" batteriinställningen, Androids inbyggda, är rätt.

    Den här beskrivningen gäller Android 6, så jag vet inte om det ser exakt likadant ut hos dig, som väl har Android 7 ..? Hoppas att den ändå går att följa!

    1. Öppna Inställningar och klicka på Batteri
    2. Välj sedan Batterioptimering i menyn som finns högst upp i högra hörnet
    3. Gå till rullgardinsmenyn högt upp till vänster och tryck på Alla appar
    4. Leta reda på Sveriges Radio Play, klicka på app-ikonen och bocka i Optimera inte
    Annika Webbmaster
  • Samsung phones — Android 7.0

    On a Samsung phone running Android 7.x Nougat or later, the steps are simple.

    1. Open your phone's Settings menu (Inställningar)
    2. Open Device Maintenance (Enhetsunderhåll)
    3. Tap Battery.
    4. Tap Battery usage (batterianvändning)
    5. In the three-dot menu button (top right), tap Optimize battery usage.
    6. In the drop-down menu, select All apps
    7. Find the app(s) you want to unoptimize, and deselect it.
  • Tack!
    Annika Webbmaster
  • Jag skulle aldrig ha uppdaterat SR-appen, men trodde att ni hittat ett sätt för oss Samsung-ägare att få lyssna på radio. Jag är ju en radiolyssnare som inte kan lyssna på ett helt Godmorgon Sverige, som mitt i en intervju på P1 Morgon, får uppleva att appen stängs av, etc. Nu krånglar det till max igen.

    Så för oss som har en äldre mobil (drygt 2 år, uppdaterade till max i op.system) får stå ut med problemen, främst Direktsändning, alternativt gå till butik och köpa en ny mobil och det skall väl man inte behöva?!

    Det som kan få - Direktsändning - att sända i knappt en timme, är att öppna - Smart Manager -, kollar att - Enhetsäkerhet - är avaktiverad (vilket eg är olämpligt) samt klickar - Rensa alla -
    Arkivprogram längre än 30 min, måste startas om ibland, speciellt om jag glömt ovan direktiv.

    För övrigt har jag gjort allt som står i tråden ...... Men det vill sig ändå inte.
  • Hej Caroline!

    Tråkigt att du har problem. Minns du ungefär när du fick den uppdatering som du upplever att det blev värre efter?
    Annika Webbmaster
  • Caroline:

    Visst ska du kunna lyssna utan de problem du beskriver.

    Du skrev inte vad du har för telefonmodell och version av Android, vilket gör det lite svårt för oss att ge rätt hjälp, så jag chansar lite här. Det är en Samsung-inställning som inte figurerat i den här tråden tidigare, men som absolut kan påverka ditt problem - om den inställningen nu finns hos dig ... Tyvärr ser det nämligen väldigt olika ut i olika versioner av Samsungs telefoner, och jag behöver oftast kolla upp vad som gäller för respektive modell!

    Stäng av appenergiövervakning under enhetsunderhåll:
    1. Inställningar
    2. Enhetsunderhåll
    3. Batteriet nere till vänster
    4. Slå av Appenergiövervakning
    Hör av dig och berätta om detta gick att följa - och om det i så fall påverkar problemet!
    Annika Webbmaster
  • Jag har 2 olika.
    Samsung Galaxy S5 mini. Androidversion 6.0.1
    Den har inget som heter Enhetsunderhåll under Inställningar.
    Smartmanager Enhetssäkerhet avaktiverad.
    Energi- och ultraenergisparläge avstängd.

    Samsung Galaxy S5. Androidsystem som ovan.
    Samma här. Ingen enhetsunderhåll. Allt som ovan förövrigt.

  • Glömde. De sista två uppdateringarna, den senast för några dagar sedan.

  • Tack, då undersöker vi vidare!

    Batteri-inställning 1
    Och i och med att du i ditt första inlägg skrev om inställningar i Smart manager, borde jag ha hoppat över tipset med Enhetsunderhåll, eftersom Enhetsunderhåll i princip är en nyare variant av Smart manager ... Och ha tålamod om du tycker att jag tipsar om sådant du redan har testat.

    Batteri-inställningen är den som oftast skapar problem med vår app, och där ska du alltså ha följande inställning som är Samsungs egen:
    1. Öppna Smart manager
    2. Gå in under Batteri
    3. Tryck på Detaljer under Programoptimering och välj Sveriges Radio Play
    4. Se till att appen inte är optimerad
    Batteri-inställning 2
    Se sedan till att Androids egen inställning för att optimera appar är avslagen.
    1. Öppnade vanliga Inställningarna och klicka på Batteri
    2. Välj sedan Batterioptimering i menyn som finns högst upp i högra hörnet
    3. Gå till rullgardinsmenyn högt upp till vänster och tryck på Alla appar
    4. Leta reda på Sveriges Radio Play, klicka på app-ikonen och bocka i Optimera inte
    Gick det att "av-optimera" appen på båda dessa ställen och på båda dina enheter? Såg inställningarna annorlunda ut än i min beskrivning, så berätta det, för det är verkligen inte lätt att hitta exakta beskrivningar av detta och jag kan ha missförstått hur det fungerar!

    Om felet kvarstår, finns det andra inställningar vi behöver kika på, så ge inte upp!
    Annika Webbmaster
  • Smartmanger - Batteri - Appenergisparläge - Information - Av
    Inställningar - Batteri - Appenergisparläge - Information - Av
    SR-appen - Aviseringering - Av

    Detaljer, Programoptimering och Rullgardinsmenyer existerar inte på resp sätt som du beskriver.

    Men alla optimeringar redan avstängda genom...
    Smartmanager - Enhetssäkerhet - avaktiverad.
    Energi- och ultraenergisparläge avstängd.

    Samsung Galaxy S5 mini. Androidversion 6.0.1 - är tömd på appar, då "luren" är trasig. Den stängde av sig i morse efter en knapp timmes direktsändning och appen "frös", Femeddelande kom (minns inte ordagrant, typ SR har stoppats) så jag fick starta om den.
  • Glömde länk, på hur S5 smarmanager ser ut och fungerar.
     https://www.youtube.com/watch?v=U7fYxfmM_2A

  • Aj ... Jag tror att du fortfarande inte har hittat till det ställe jag är ute och far efter! Vilket inte är speciellt konstigt, för det är nog inte min förklaring eller din förmåga att följa instruktioner som brister här, tycker jag, utan gränssnittet som är extremt förvirrande!

    Smart manager har du gjort vad som ska göras med. Däremot har du inte tryckt på de tre punkterna under batteri. Jag försöker förtydliga. Vissa av de bilder jag använder gäller andra versioner av Android, men just denna funktion är samma på din, så jag hoppas att det går att följa!

    Vi tar det steg för steg:

    1. Dra med fingret från toppen av skärmen
    2. Tryck på kugghjulet "Inställningar"
    3. Här väljer du Batteri (nederst på denna bild)

    4. Klicka på de tre punkterna uppe till höger och välj optimeringsalternativet (hittade ingen svenskspråkig bild på det)!

    5. Nu ska du kunna välja att se vilka appar som är optimerade. Sveriges Radio Play och andra ljud-appar ska alltså inte vara optimerade!
    Om något av dessa steg inte går att följa, så vill jag veta vilket, så att jag kan förtydliga mina instruktioner ... Jag hoppas verkligen att du hittar den inställning jag menar och (förstås) att det hjälper!
    Annika Webbmaster
  • I fjol skrev Bengt (högre upp i tråden):
    Enligt Samsungs support har man nu döpt om "Smart Manager" till Enhetsunderhåll som ligger i vanliga menyn under inställningar. Detta är Androids vanliga  battrioptimering och någon annan finns inte, enligt dem.

    Men där hade mina supportkolleger på Samsung tyvärr fel. Det rör sig om olika inställningar, dels Samsungs egna som vi hittar under Enhetsunderhåll eller Smart manager och dels de batteri-inställningar som finns gömda under en tre-punktsmeny i alla Android-enheter från Android 6 och uppåt.

    Och om Samsungs egen support inte kan hitta den inställningen, är det ju förstås svårt för er, som deras kunder, att göra det ... I den här dagsfärska tråden har i alla fall Kerstin (med Android 7) äntligen hittat båda inställningarna, och jag har stort hopp om att det löser hennes problem!

    Jag hoppas att även du kan hitta den inställning jag menar, Caroline! Den finns där, tro mig ...

    Och ha en trevlig helg!
    Annika Webbmaster
  • Kerstin skriver dock att inställningen inte låg där jag beskrivit. Så här gjorde hon:
    • Inställningar
    • Enhetsunderhåll
    • Batteri
    • BATTERIANVÄNDNING (en "knapp" i övre fältet)
    • trepunktsmenyn i övre högra hörnet
    • Optimera batterianvändn.
    Sen får man ändra från att visa Appar inte optimerade till Alla appar för att se de appar man vill av-optimera.

    Hoppas att det går att hitta antingen genom Kerstins väg (fast under Smart manager istället för Enhetsunderhåll) eller min!
    Annika Webbmaster
  • Kollegerna på Samsung hade alltså delvis rätt. Denna inställning ligger i Smart manager/Enhetsunderhåll, (men de hade fel när de sa att Bengt då hade gjort alla ändringar han borde).

    Verkligen inte lätt för oss användare att veta!

    Nåväl, nu vet vi!
    Annika Webbmaster
  • Kerstin väg finns inte i mina Inställningar. dvs - Enhetsunderhåll - finns inte på Android 6.0.1. Dock Smartmanager.

    När jag går in i Inställningar och väljer Batteri - Batterianvändning - och klickar på 3 prickar i högra hörnet - Optimera batterianvändning - så får jag endast upp två icke optimerade appar / program. Google play-tjänster samt Samsung Pusch Service - som inte vill bli ändrade på dessutom. Förmodligen för att de är inaktiverade.

    Går jag tillbaka ett steg så kommer jag till Batteri (3 punkter i hörnet, diagram över användning - laddning) så ligger det en lista program under. Klickar jag på SR-play, så kan jag endast klicka på - Rapport - (för feedback till er?). Justera strömförbrukning sker endast genom att stoppa eller avaktivera programmet (som samsungs term för appar är)

    Däremot när jag nu gick in på Smartmangager (som inte heller där finns Enhetsunderhåll) så fick jag ett meddelande - Problem hittat - en app gör enheten trög. Klickade på - Information - och då kom Sveriges Radio play upp under prestandagradering. Kunde välja mellan att IGN.(ignorera?) och Spara Energi.
    Har nu klickat på - Spara energi - så får vi ser vad som händer ...
    Har även gjort en Omstart för säkerhets skull.

    Jag har kikat på youtube och sökt på - samsung galaxy s5 android 6.0.1 battery optimization - men ...... När jag sökte på svenska - samsung galaxy s5 android 6.0.1 batterioptimering - så fick jag inga träffar (tetigt, då någon nörd i vårt land borde finnas i ämnet)

    Jag kör över wifi 100/10 om det kan vara av nytta?!
  • Dagen efter.
    Spara Engergi under prestandagradering var ingen bra idé. Appen fungerade inte alls. Felmeddelande kom upp, men kunde inte skicka feedback.

    Nu har jag valt att - Inaktivera - engergisparläge på SR-appen och så får vi se. Appen startar och har gått i 15 min utan att bugga eller stoppa.
  • Knappt en timme senare, så stängdes programmet av utan att slutföras och appen stod och tuggade, samt att programmet försvann in tillbaka till - Min sida - Nya Avsnitt -.
    Får väl acceptera att jag är utan radio med arkiv och att Samsung inte kan spela upp hela program från SR-appen. Tetigt dock, då Appen - Lyssna - fungerar fint (men är inte lika smart uppbyggd med - Min Sida - ....
  • Nu är vi nära ...

    Du har nämligen nästan hittat rätt inställning!

    När jag går in i Inställningar och väljer Batteri - Batterianvändning - och klickar på 3 prickar i högra hörnet - Optimera batterianvändning - så får jag endast upp två icke optimerade appar / program. Google play-tjänster samt Samsung Pusch Service - som inte vill bli ändrade på dessutom.

    Det är i den listan, alltså bland de icke optimerade programmen, som Play ska hamna för att du ska kunna lyssna utan avbrott! Kerstin skrev att hon fick ändra från att visa Appar inte optimerade (alltså där du var inne) till Alla appar för att kunna se de appar som var optimerade men som hon ville "av-optimera". Hittar du någon sådan möjlighet?

    Där ska du sedan leta upp Sveriges Radio Play, och bocka för så att den inte längre är optimerad.

    Jag hoppas att du hittar rätt inställning nu!
    Annika Webbmaster
  • PS:
    Lyssnaren Maria, som nyligen "av-optimerat" appen skriver att hon var tvungen att starta om telefonen för att den inställningen skulle slå, så starta om mobilen när du har "av-optimerat"!
    Annika Webbmaster
  • Måste fråga. Kerstin som du skriver om, har hon samsung galaxy s5 mini, android 6.0.1? Frågan ställs, då hon rekommenderade Enhetsunderhåll, vilket denna op-system inte har.
    Ok
    Inställningar - Batteri - Batterianvändning - tre prickar i högra hörnet, två val, optimera batteriandv. alt Uppdatera.

    Listan under - klickar på Sveriges Radio - välj mellan Tvinga Stopp alt Rapport.

    Dvs .... det enda jag har att välja på, som jag skrev ovan, är  -  Appenergisparläge - Information - Inaktivera/ Av - och då inaktiverar jag alla appar samtidigt.

    Exakt samma som under Smartmangager, när jag går in under Batteri.

    Jag startar alltid om mina enheter när jag gjort en installation, ändring, etc ...

    Slutsats. Alla appar är "av-optimerade" sen 4 nov. P1 morgon i morse höll knappt 55 min. En del arkiverade program - poddar buggar friskt efter 1-2 program, innan SR-appen "fryser" men inte tillåter mig att rapportera fel.
    Får då gå in på Smartmanger och välja - Rensa Alla - och starta om SR-appen, så går den nån timme till igen.
    Samma tillvägagångsätt på min samtalsfungerande telefon, Galaxy S6.

    Har lånat en Samsung J3, android 7.0 Nougat och skall testa den i morgon bitti (den har enhetsunderhåll, men tänker inte fixa något, då telefonen inte är min)

  • Kerstin som du skriver om, har hon samsung galaxy s5 mini, android 6.0.1?

    Kerstin har Android 7

    Jag har försökt vara tydlig på den punkten. Första gången jag nämnde hennes väg till att hitta optimeringen skrev jag i den här dagsfärska tråden har i alla fall Kerstin (med Android 7)... och när jag sedan återkom till hennes tips skrev jag Hoppas att det går att hitta antingen genom Kerstins väg (fast under Smart manager istället för Enhetsunderhåll) eller min!

    Gör så här
    Gå till sidan med de appar/program som inte är optimerade (alltså Inställningar och väljer Batteri - Batterianvändning - och klickar på 3 prickar i högra hörnet - Optimera batterianvändning)

    Där ser det troligen ut ungefär så här:

    Tryck på Program inte optimerade (eller vad det heter hos dig) och byt så att du ser Alla program.

    Bocka bort optimeringen för Sveriges Radio Play. Starta om telefonen.

    Hoppas att du hittar detta nu!
    Annika Webbmaster
  • Fast mitt system 6.0.1 har inte det valet,
    Jag har bara två val - optimera batteriandvändning. alt Uppdatera.
    Det ser likadant ut under inställningar-batteri och smartmangager-batteri.

    Dvs .... det enda jag har att välja på, som jag skrev ovan, är  -  Appenergisparläge - Information - Inaktivera/ Av - och då inaktiverar jag alla appar samtidigt och det gjorde jag 4 nov, dvs "av-optimerade" alla appar samtidigt genom - appenergisparläge - av.

    Jag tror vi ger oss, då Samsungs alla olika operativsystem ställer till det för dig / er.

    Android 6.0.1 är en uppdatering av 6.0, där ett fel, en överlappning, försvårade för användarna. Söker support på Samsungs egen sida, så får man ingen i ämnet.

    Den enda vettiga länk, där man förklarar på svenska hur Inställningar / smart mangager hänger ihop och hur de fungerar. Länken från tuben är det närmste jag kommer, för att visa att det bara finns 2 val, men han är snabb på fingret, så det gäller att hänga med.    https://www.youtube.com/watch?v=aWG_3AGc_Ng

    Tack ändå för all din hjälp. Det är bara att inse att appen inte fungerar för mig, trots att den är "av-optimerad"

  • Kan du skicka en skärmbild på det ställe där du fann två icke optimerade appar / program: Google play-tjänster samt Samsung Pusch Service?
    Annika Webbmaster
  • Jag sitter i datorn, då jag avaktiverat alt avinstallerat appar som jag inte behöver i S5 mini, så det går nog inte. Skall kolla och återkommer i så fall.
  • Bra, för om jag får en bild på den vyn, så ringar jag in var du ska trycka för att se alla appar!
    Annika Webbmaster
  • Jag tog ett foto med S6, men i o m att jag av-aktiverat Appenergisparläge, så ser det inte likandant ut. Skulle jag nu välja att optimera, så aktiveras den.

    1. Välj Optimera batterianvändning
    2. I den vy du då kommer till, den där du ser icke-optimerade program, ska det på något vis gå att byta vy!
    Annika Webbmaster
  • Så ta en skärbild på hur det ser ut om du trycker på Optimera batterianvändning
    Annika Webbmaster
  • Det borde se ut ungefär så här, och med gröna pilen har jag markerat var du ändrar läge!

    Om det ser annorlunda ut, så behöver jag se en bild för att kunna vägleda dig till var du ändrar.

    Annika Webbmaster
  • Här har jag klickat på - alla program (som inte är optimerade) Sr ligger inte där.
  • Appenergisparläge - Information

  • Klick på en app....

  • Det är den här vyn som jag är på jakt efter!

    Här ser du alla appar, optimerade eller ej! De ligger i alfabetisk ordning, så du får dra med fingret från skärmens nederkant och uppåt tills du kommer till Sveriges Radio Play.

    Där ska du trycka på det gröna reglaget för att slå av optineringen, (så att det blir på samma vis som med appen Enterprise VPN Services).

    Hittar du Sveriges Radio Play nu?
    Annika Webbmaster
  • Här har jag klickat på - alla program (som inte är optimerade)

    Jag förstår att du uppfattade det så, men på den bilden hade du gått från att se de tre program som inte var optimerade, till att se alla dina program, där de allra flesta alltså idag är batteri-optimerade.

    Sr ligger inte där.

    Sveriges Radio Play måste finnas med i en lista över alla dina appar! Bläddra nedåt, så borde du hitta appen. Annars, ta en skärmbild över hur det ser ut när du kommer till "slutet av bokstaven S"!
    Annika Webbmaster
  • Jodå, den låg allt där, men den är av-optimerad...
  • Kan du ta en skärmbild av det, för jag tror inte att det stämmer!

    Till höger om dina av-optimerade appar finns en gråaktig symbol med ett reglage som är skjutet till vänster. Det är så det bör se ut på Sveriges Radio Play:

    De optimerade har däremot en grön symbol med ett reglage som är skjutet till höger.

    Klicka på detta gröna reglage till höger om Sveriges Radio Play så att det blir grått. Starta sedan om telefonen!

    Annika Webbmaster
  • Den är "av-optimerad" eller?! Den blev såhär när jag ändrade till - inaktiv - i appenergisparläge

  • Bra jobbat!

    Jag är så imponerad över att du inte gav upp. Nu är den av-optimerad!

    Har du märkt någon skillnad i avbrotten?
    Annika Webbmaster
  • Den har varit "av-optimerad" sen 4/10 och nja ... det är nåt som buggar. Kom däremot på att jag inte avinstallerat appen och installerat den på nytt den 4/10, så jag gör det i kväll.
  • Hej Caroline!

    Hur har det gått för dig sedan ominstallationen?

    Annika Webbmaster
  • Glömt att meddela dig. Mycket bättre dvs i morse kunde jag lyssna på hela P1 morgon o sent igår kväll 2 st arkiverade halvtimmesprogram utan problem.
    Skall göra liknande procedur med min S6 samtalstelefon så jag kan lyssna när jag är ute, fast då är det nedladdningar som gäller. Har bara surf via wifi.
    Tack för att du frågar. Dumt av mig att  lämna dig hängandes.
    Må gott // C
  • Det är ingen fara, men så skönt att du märkt en förbättring!

    Jag håller tummarna för att det fortsätter så ...
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Caroline: Jag vill följa upp så att det har fortsatt att fungera sedan senast!
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika
    Jodå, det fungerar, sånär som att appen tar lite tid på sig att ladda upp sidor /  program, men jag har inte bråttom :-D

    Tack för din tanke. Trevlig första Advent // Caroline