Slutar strömma i viloläge (Samsung)

Mik nya Samsung s9 har något märkligt för sig. När jag strömmar i sr-appen tystnar den en liten stund efter att skärmen gått in i viloläge (antar att den har någon minut buffrad innan den tystnar). När jag väcker skärmen drar strömmen igång igen. Vad är detta?

Kommentarer

  • Hej Maria!

    Du har nog gjort en riktig analys, att det sammanfaller med viloläge (och troligen skulle inträffa även när appen hamnar i bakgrunden, så att du inte kan lyssna på oss samtidigt som du läser mejl eller så).

    Det beror troligen på att din telefon vill spara batteri genom att sätta alla appar som hamnar i bakgrunden i ett slags viloläge. Exakt vilken inställning det är hos dig, vet jag inte, men börja med att stänga av appenergiövervakning under enhetsunderhåll:
    1. Inställningar
    2. Enhetsunderhåll
    3. Batteriet nere till vänster
    4. Slå av Appenergiövervakning för Sveriges Radio Play
    Hör av dig och berätta om detta gick att följa - och om det i så fall påverkar problemet!
    Annika Webbmaster
  • Jag har följt instruktionerna nu, och ställt in så att SR får använda hur mycket ström som helst. Verkar inte hjälpa!
  • Nu verkar det funka - jag var tvungen att starta om telefonen för att det skulle funka.
  • Åh, tack för att du berättade det!

    Jag ska tipsa andra med liknande problem om att omstart kan krävas.
    Annika Webbmaster
  • Och: Ifall det inte räcker hela vägen, utan fortsätter att vara problem, så hör av dig! Det finns ett par andra inställningar som också kan påverka.
    Annika Webbmaster