Hur gör jag en felanmälan?
Mina sidor
Om något är fel i din lägenhet kan du enkelt göra en felanmälan genom att logga in på Mina sidor.
Där kan du även se dina tidigare felanmälningar.
Akuta fel
Om ett fel kan innebära risk för personskada eller skada på fastigheten betraktas det som akut. Då ska du genast anmäla felet via telefon. Om vi har stängt ringer du fastighetsjouren, du hittar aktuella kontaktuppgifter i ditt trapphus.
Tillträde till lägenheten
Vi går aldrig in i din lägenhet utan att ha fått din tillåtelse.Dessa alternativ finns:
Hur snabbt åtgärdas felet?
Vår ambition är att alla felanmälningar ska åtgärdas så snart som möjligt. Vi gör en prioritering efter det som är mest akut och därefter i den ordning som anmälan har kommit in till oss.Våra väntetider varierar och det är svårt att säga exakt hur lång tid det tar.
Fixa själv
Många fel i din lägenhet kan du lösa själv. Här finns några inlägg med frågor kring vanliga felanmälningar:
Med vänliga hälsningar,
Om något är fel i din lägenhet kan du enkelt göra en felanmälan genom att logga in på Mina sidor.
Där kan du även se dina tidigare felanmälningar.
Akuta fel
Om ett fel kan innebära risk för personskada eller skada på fastigheten betraktas det som akut. Då ska du genast anmäla felet via telefon. Om vi har stängt ringer du fastighetsjouren, du hittar aktuella kontaktuppgifter i ditt trapphus.
Tillträde till lägenheten
Vi går aldrig in i din lägenhet utan att ha fått din tillåtelse.Dessa alternativ finns:
- Nej: Våra drifttekniker eller entreprenörer kontaktar dig för att boka en tid för att åtgärda felet. (Gäller ej akuta fel, som kan innebära risk för personskada eller skada på fastigheten)
- Extranyckel: Genom att välja detta ger du oss tillåtelse att gå in i din lägenhet - även om du inte har möjlighet att vara på plats. Skriv en kommentar om du har önskemål om tid/dag.
- Serviceläge: Genom detta alternativ ger du oss tillåtelse att gå in i din lägenhet med vår servicenyckel. Dörren låses som vanligt från utsidan varefter man vrider tillbaka nyckeln till ”klockan 10” och drar ur nyckeln. Behörig personal kommer nu in med servicenyckel. Dörren är låst och försäkringen gäller. Skriv en kommentar om du har önskemål om tid/dag.
Våra drifttekniker har oftast en servicenyckel på sig, varför detta är ett bra alternativ om du har en akut åtgärd. Då kan den som är närmast åka dit direkt, utan att först hämta ut en nyckel på vårt kontor.
Hur snabbt åtgärdas felet?
Vår ambition är att alla felanmälningar ska åtgärdas så snart som möjligt. Vi gör en prioritering efter det som är mest akut och därefter i den ordning som anmälan har kommit in till oss.Våra väntetider varierar och det är svårt att säga exakt hur lång tid det tar.
Fixa själv
Många fel i din lägenhet kan du lösa själv. Här finns några inlägg med frågor kring vanliga felanmälningar:
- Sätta upp saker/laga hål i väggar
- Köksfläkten fungerar dåligt.
- Luktar illa från golvbrunnen
- Lampan fungerar inte, behöver jag byta den själv?
- Installera en tvättmaskin i lägenheten
Med vänliga hälsningar,
Följ inlägget
0
följare
Borttagen kommentar