Får vi sätta upp saker på väggarna?

Får vi sätta upp tavlor på väggarna och min TV?

Kommentarer

  • Hej Mia,

    Tack för din fråga!

    Ja du får sätta upp tavlor och montera din TV på väggen. Dock skall ni återställa eventuella hål annars kan det resultera till att vi måste måla efter utflytt och då kommer ni få fakturan.

    Med vänlig hälsning,
    Filip Fastighetsskötare
    (Uppdaterad )
  • Hej,
    Om det skulle vara större slitage och behövs målas om, vem gör det?
    Om ni gör det, vem står för kostnaden?
  • Hej Robert,
    Det är en bedömningsfråga och beror på hur pass mycket slitage det är.

    Skulle det däremot vara större skador som har uppkommit av oaktsamhet, ombyggnationer, väggar som målats om i en annan kulör eller liknande så behöver lägenheten återställas till standard vid utflytt. Antingen gör hyresgästen det - fackmannamässigt - eller så gör vi det och ber om ersättning för kostnaderna.

    Om du har något särskilt du undrar över så kan du gärna höra av dig till våra fastighetsskötare som kan svara på frågor och göra en bedömning. Skicka ett mail till info@mhsbostader.se eller ring till vår felanmälan på 08-52808600.

    Med vänlig hälsning,
    Caroline Kommunikatör