Vår köksfläkt fungerar dåligt.

Vår köksfläkt fungerar dåligt, det är knappt något drag alls. Vad kan vi göra?

Kommentarer

  • Hej Marie & Peter,

    Tack för er fråga!

    När ni lagar mat blir filtret fullt med fett. Det fastnar damm i fettet och med tiden slutar ventilationen fungera som den ska. Filtret behöver rengöras ungefär varannan månad för att behålla sin funktion.

    Olika spisfläktar kan skilja sig åt, men principen för att rengöra filtret är ungefär densamma. Filtret sitter bakom ett galler på undersidan av kåpan. Ta loss det och gör rent filtret med varmt vatten och diskmedel. Låt filtret torka och sätt sedan tillbaka det på samma sätt som ni tog loss det.

    Med vänlig hälsning,