Får jag installera en tvättmaskin i lägenheten?

Jag skulle vilja ha en tvättmaskin i min lägenhet, får jag sätta in det?

Kommentarer

  • Hej Peter,

    Det går bra att installera disk- och tvättmaskin om det utförs fackmannamässigt och det finns nödvändig anslutning i kök/badrummet.

    Bra att veta är dock att Du är ansvarig för underhåll, reparation och installationsutförande under hyrestiden samt därefter återställning/demontering/ bortforsling vid hyrestidens slut.

    Vid installation av disk- och tvättmaskin har du en skyldighet att:
    • Ha ett läckageskydd under maskinen
    • Hålla avstängningskranen avstängd när maskinen inte är igång
    Om detta inte följs och vatten läcker ut är du som hyresgäst ersättningsskyldig för eventuella skador.

    Med vänlig hälsning,
    Caroline Kommunikatör