Kan KB läsa in RSS som en fil?

Som reservrutin planerar vi att spara en kopia på varje månads RSS-flöde (förutsatt att vi kör månadsvis publicering). Fungerar det för KB att läsa om RSS:en som en fil?

Finns det dokumentation kring hur och när KB hämtar filer?

Kommentarer

  • Rent tekniskt sett kan vi läsa in en RSS-feed som fil, men det är ingen metod som vi rekommenderar. Det har huvudsakligen använts för att hantera retroaktiva leveranser.

    Det vi föredrar är en RSS-feed som uppdateras löpande. Eftersom feeden läses av KB 1 gång/timme påverkas endast de senaste publiceringarna av eventuella problem, och därmed är behovet av en månads backup tämligen litet.

    https://kundo.se/org/kb-eplikt/d/hur-ofta-hamta...

    Kungliga biblioteket

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post och ditt telefonnummer visas aldrig publikt.