Välkommen till Tyresö Bostäders kund- och supportforum! Ställ frågor, lämna synpunkter och hjälp oss med förslag och idéer! Vi svarar måndag-torsdag kl. 8-16 och fredagar 8-12.
Tyresö Bostäder ansvarar för detta forum. Vi förbehåller oss rätten att inte publicera material som bryter mot svensk lag, anses kränkande, stötande eller saknar relevans för sidans syfte. Kommentarer och frågor ska hållas till sakfrågan och hålla en god ton.
Tyresö Bostäder - Där man vill leva & bo! En plats där människor både vill leva och bo, dit vi vill nå med vårt arbete. För oss betyder det att boendet och miljön upplevs som trygg och trivsam. Vi strävar efter att våra fastigheter ska vara hållbara över tid och av god kvalitet samt att våra hyresgäster är med i dialogen om boende och miljö.
Det för att det är datumet som Com Hem gett oss. Jag ska kontrollera om vi fått nya uppgifter gällande det analoga sändningarna.
Med vänlig hälsning
Då har jag fått ett förtydligande. Båda datumen stämmer.
I år stänger Comhem ner det analoga nätet 8/9-2020.
Nästa år stänger vi ned Comhems digitala nät 31/8-2021.
Med vänlig hälsning
Som comhem och ställde in
Om ni stänger av den digitala vad ska vi ha för frekvens!!!!!!
Vi installerar fiber i alla våra områden och det är via fiber som du kommer ha tv, bredband och telefoni om du önskar.
Iom det nya har du en större valmöjlighet av vilken leverantör du vill ha. Behöver alltså inte vara Com Hem. Du behöver heller inte ha samma leverantör till ex tv och bredband.
Med vänlig hälsning
Sen kan vi ha en annan aktör om vi vill ha flera kanaler om jag har förstått
Nu har Comhem ändrat till digitalt som vi har betalat 399kr
Här kan du läsa vad som gäller generellt med fiber.
https://kundo.se/org/tyreso-bostader/d/nar-far-vi-fiber-och-vad-innebar-det/
Här vad som sker efter att vi installerat fiber till din lägenhet
https://kundo.se/org/tyreso-bostader/d/jag-har-nu-fatt-fiber-ansluten-till-min-lagenhet-v/
Med vänlig hälsning
Vart hittar du denna information? Det enda tillägget som finns på din hyra är för fritidsmedel.
Med vänlig hälsning
Så det ligger ej på hyra open Infra skickar ut faktura på 108kr per år. Till dom som börjar att använda fibern. Det ligger flera kommentarer på facebook
Var snäll och tala om det är rätt eller ej fakturan visas på facebook som en hyresgäst fått
Ångerrätten pratade inte säljaren om informera hyresgästerna
Det har gjorts en felaktig debitering från Open infra. Ni ska inte betala denna.
Mer information kommer.
Med vänlig hälsning
Så min undran är ska abonnemanget gå ut först innan jag kan använda fiber anslutning till bredbandet
Det ska inte vara något hinder att koppla in fibern trots att ditt abonnemang fortfarande löper på. De är två olika ingångar så det ska inte påverka varandra.
Med vänlig hälsning
Det stämmer. Du kan även kolla med ComHem om du vill fortsätta att ha dem som leverantör om du kan förvandla om ditt nuvarande abonnemang till ett för fiber. Då får du från dem den utrustning du behöver.
men det är inget måste att ha just dem då det finns fler aktörer att välja på i portalen som du fått information om.
Med vänlig hälsning
Vet ni inte efter som jag får 2 olika svar på samma fråga???????
Det är den information som jag fått som jag meddelar dig. Vem har du fått ett annat svar ifrån?
Med vänlig hälsning
Helt korrekt. Men det hindrar inte att du har kvar ditt digitala abonnemang hos ComHem tillsvidare. Ber om ursäkt att jag var otydlig.
Men som jag skrev i mitt förra svar så kan du ju kolla med ComHem om de kan flytta ditt nuvarande abonnemang till fibertjänsten.
Med vänlig hälsning
När sker inkoppling ?
Vänligen
Peter Dahlgren
Man räknar med att allt ska vara klart och påkopplat i slutet av september. Installationen har tyvärr blivit försenad av olika skäl.
Med vänlig hälsning
När jag väl kom fram kundtjänst så trodde jag att jag skulle få prata med en support
Det var en ung tjej som skulle förklara hur man skulle koppla kablarna ena kabeln skulle till dosan ovan för dörren sen till data
Så jag ska ta en stege för att komma åt dosan (bredbandsswichen) jag är 79 år hur ska jag klara det min balans är inte den bästa hon skulle ringa men inte gjorde hon det
Sa till att nätkontakten inte lös
Jag måste be dig att kontakta vårt kundvärdsteam i denna frågan, så får de ta kontakten vidare med Open Infra.
kundvard@tyresobostader.se eller 08-682 61 00.
Med vänlig hälsning