Tv digital

Varför går ni ut att 31/8 2021 utgår analoga Comhem 8/8 2020 vad stämmer

Kommentarer

  • Hej,

    Det för att det är datumet som Com Hem gett oss. Jag ska kontrollera om vi fått nya uppgifter gällande det analoga sändningarna.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Hej igen,
    Då har jag fått ett förtydligande. Båda datumen stämmer.
    I år stänger Comhem ner det analoga nätet 8/9-2020.
    Nästa år stänger vi ned Comhems digitala nät 31/8-2021.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Vad då stänger ner comhem digitala? Det är det digitala som som vi ska Ha och ställa in
    Som comhem och ställde in
    Om ni stänger av den digitala vad ska vi ha för frekvens!!!!!!

  • Hej igen,
    Vi installerar fiber i alla våra områden och det är via fiber som du kommer ha tv, bredband och telefoni om du önskar.
    Iom det nya har du en större valmöjlighet av vilken leverantör du vill ha. Behöver alltså inte vara Com Hem. Du behöver heller inte ha samma leverantör till ex tv och bredband.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Nu är jag förvirrad digitalt måsten vi ha för att få bild via tv uttaget
    Sen kan vi ha en annan aktör om vi vill ha flera kanaler om jag har förstått
    Nu har Comhem ändrat till digitalt som vi har betalat 399kr
  • Hej igen,

    Här kan du läsa vad som gäller generellt med fiber.
    https://kundo.se/org/tyreso-bostader/d/nar-far-vi-fiber-och-vad-innebar-det/

    Här vad som sker efter att vi installerat fiber till din lägenhet
    https://kundo.se/org/tyreso-bostader/d/jag-har-nu-fatt-fiber-ansluten-till-min-lagenhet-v/

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör
  • se upp med bredbands försäljare ang nya installationen i lgh låter er skriva på avtal som ni inte kan ta er ur på flera år viasat var här och talade om hur bra deras avtal var ! vart bara sämre en com hem ! så se upp !!!
  • Vad är det för nätavgift som Open Infra vill ha betalt för 9kr i månaden???????
  • Hej,
    Vart hittar du denna information? Det enda tillägget som finns på din hyra är för fritidsmedel.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Det är fler som har fått faktura från Open Infra på 108kr året
    Så det ligger ej på hyra open Infra skickar ut faktura på 108kr per år. Till dom som börjar att använda fibern. Det ligger flera kommentarer på facebook
    Var snäll och tala om det är rätt eller ej fakturan visas på facebook som en hyresgäst fått

  • Instämmer med  per-Erik Jonsson säljaren på viasat har även ringt mej och ville jag skulle gå in på hemsidan tryck på knappen helt plötsligt hade jag signerat ett avtal, blev lite ställd drog ut avtalet som jag blev lurad av säljaren att trycka på knappen läste igen avtalet jag hade 14 dar ångerrätt, ringen säljaren sa upp avtalet maila även  visat
    Ångerrätten pratade inte säljaren om informera hyresgästerna
  • Hej,
    Det har gjorts en felaktig debitering från Open infra. Ni ska inte betala denna.
    Mer information kommer.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Bra tack för snabbt svar
  • Jag kan väl inte koppla in fibern har abonnemang på comhem som går ut mars 2021 (bredband)
    Så min undran är ska abonnemanget gå ut först innan jag kan använda fiber anslutning till bredbandet
  • Hej,
    Det ska inte vara något hinder att koppla in fibern trots att ditt abonnemang fortfarande löper på. De är två olika ingångar så det ska inte påverka varandra.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Har mitt bredband från comhem måste jag inte byta router om jag ska koppla om till fiber abonnemanget går ut mars 2021
  • Hej igen,
    Det stämmer. Du kan även kolla med ComHem om du vill fortsätta att ha dem som leverantör om du kan förvandla om ditt nuvarande abonnemang till ett för fiber. Då får du från dem den utrustning du behöver.
    men det är inget måste att ha just dem då det finns fler aktörer att välja på i portalen som du fått information om.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Varför skrev du att det gick. Bra att koppla in febern fast mitt abonnemang gick ut mars 2021 bredband
    Vet ni inte efter som jag får 2 olika svar på samma fråga???????
  • Hej,
    Det är den information som jag fått som jag meddelar dig. Vem har du fått ett annat svar ifrån?

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Har pratat med en tekniker på facebook ang fiber uppkoppling till mitt bredband så måste jag ha ett fiber abonnemang annars så kommer jag inte åt mitt bredband har comhem router nu
  • Hej,
    Helt korrekt. Men det hindrar inte att du har kvar ditt digitala abonnemang hos ComHem tillsvidare. Ber om ursäkt att jag var otydlig.
    Men som jag skrev i mitt förra svar så kan du ju kolla med ComHem om de kan flytta ditt nuvarande abonnemang till fibertjänsten.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Tack för svaret
  • Centralområdet !?
    När sker inkoppling ?
    Vänligen
    Peter Dahlgren
  • Hej Peter,
    Man räknar med att allt ska vara klart och påkopplat i slutet av september. Installationen har tyvärr blivit försenad av olika skäl.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Hej Nu är heligt förbannad satt i 2.5 Tim i telefonkö till Open Infra
    När jag väl kom fram kundtjänst så trodde jag att jag skulle få prata med en support
    Det var en ung tjej som skulle förklara hur man skulle koppla kablarna ena kabeln skulle till dosan ovan för dörren sen till data
    Så jag ska ta en stege för att komma åt dosan (bredbandsswichen) jag är 79 år hur ska jag klara det min balans är inte den bästa hon skulle ringa men inte gjorde hon det
    Sa till att nätkontakten inte lös
  • Hej,
    Jag måste be dig att kontakta vårt kundvärdsteam i denna frågan, så får de ta kontakten vidare med Open Infra.
    kundvard@tyresobostader.se eller 08-682 61 00.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör