Tablån visar fel!

Hej,

Om tablån visar fel skriv gärna till oss så kan vi höra med vår dataleverantör vad som gått snett. Ha med följande information:

1. Kanal.
2. Tid.
3. Program som utgått och vad som visades istället.

En vanlig orsak till att tablån visar fel är att den ändrats i sista minuten och ändringarna inte hunnit behandlas av vårt system. Sporten är särskilt drabbad av detta då matcher kan dra över, ställas in eller flyttas i sista stund.

Med vänliga hälsningar,
Tv.nu

Kommentarer

  • tablåjäveln visar ju helt jävla fel , bara samma jävla filmer år ut & år in på alla jävla kanaler FYYFAAN för svensk sk tv...
  • Hej Mikael,

    Vi bestämmer inte heller vad som visas på TV så kontakta kanalerna istället om du har kritik angående utbudet.

    Med vänliga hälsningar,
    Victor
  • Efter att jag valt mina kanaler inträffar att många fler kanalers tablåer visas nästa gång jag öppnar tv.nu. Hur ska jag avsluta kanalvalet så att bara mina valda kanaler visas i fortsättningen?
  • Hej Sören,

    Gå in i mina kanalval-> tv.nu och välj bort förhandsvalen där du inte vill ha med i din tablå. Då borde dina oönskade kanaler försvinna.

    Vänlig hälsning,
  • Nu visar tablån endast kanaler som jag har valt! Jag rapporterar nästa gång det blir fel.
  • Det visar fel program nu på 3an ska det vara Sveriges modigaste men är någon annan smekmånads film istället
  • Hej, det står att Sveriges modigaste ska sändas 21.00 måndag men när jag trycker på tv 3 sänds en film smekmånaden tills kl 22.00?
  • SVT 1. 21:00. Follow the money.Stod avsnitt 2 fast det är avsnitt 1.
  • Hej,

    Håller på att undersöka varför TV3:s tablå var fel igår, ser att den stämmer nu men det hjälper ju inte så mycket i efterhand. Tack för att du hörde av dig!

    Med vänliga hälsningar,
    Victor
  • var är all fotboll som skall visas ikväll tisdag????????????
  • vad hände med den gamla kanalvisningen? Nu står det nästan playkanaler på all sport!!!  På dagens fotboll står det bara Malmö-sundsvall........var är championsleauge?
  • Varför visar ni inte Prison Break ikväll?!!
  • Hallå!!
    Varför är Prison break bortplockat på 3:an i kväll( 13/4)? Ni visar Notting hill i stället 🙁
    Besviken
  • Marie....Dom ska tydligen visa 2 avsnitt nästa torsdag istället av nån oförklarlig anledning...
  • Ändringen att visa reklamen blev ett stort misstag. Kanalrutorna pressas ihop vilket medför att texten blir mycket liten. Annars är idén helt rätt.
  • Jag försöker förgäves ta bort Playkanalerna från Sport-fliken men varje gång jag klickat bort samtliga dyker de lik förba...at upp igen. Hur blir jag av med dem? Permanent!!!Tablån blir totalt oöverskådlig när jag inte kan välja bort Playtjänsterna
  • Varför slutar Våra Bästa År med de avsnitt som började den 15/5 kunde se t om 17/5 men nu går dom ju inte längre
  • När jag idag (2017-05-24) kollar när Europa League finalen ska spelas på https://www.tv.nu/sport så går det ingen final idag.

    Den ska gå på Kanal 9 med uppstart 19:00
  • Hej! I dagens DN står i tablån att tv4 sport ska visa fotboll Trelleborg FF - GAIS kl 19 men det visade sig att det var segling  och detta upptäckte vi ju först kl 19 , dessutom ingen information i rutan att något ändrats !
    I stället fick vi köpa matchen på C More för 199 kronor så det tog ju en stund innan vi kunde börja titta ! Irriterande !!!
    Hälsningar Anni
  • Hej
    Klockan 19.00 på TV4Sport är det inte amerikansk fotboll utan A-segling

    // calle
  • Hej! Jag vill bara meddela att sändningen av en film som heter "Sheriffen i Övergran" har blivit flyttad. Den skulle ha sänts på SVT 1 den 29 juni. Nu ska den istället sändas imorgon, den 27 juni kl 19.15 på SVT 1. Med vänliga hälsningar Mattias.
  • Hej jag skulle kolla på filmen step up revolutionen nu på trean kl:9.00 men istället går programmet ska vi hjälpa till? Och det står ingenting om denna film jag ville se. Jätte konstigt speciellt när man ville se den filmen.
  • Efter eget forskande (era konkurrenter visar rätt) kan jag meddela tv.nu, att hela dagens tablå för TV3 är helt uppåt väggarna galen. Det är British Open golf 10.00-20.00; sedan övergår det till Kniven mot strupen, efter det börjar söndagsfilmerna (tre filmer). Varav ingen film överensstämmer med de som visas på tv.nu för ikväll.
  • Hej Sara och Mathias,

    det stämmer. Vi hade problem med det under gårdagen - lite oklart vad som hänt. Men all vår information hämtas in automatiskt, så vi kikar på vad som gått snett i processen. Ber om ursäkt för strulet!

    Ha en fin dag
    Johannes
  • Hej!
    Idag söndagen den 30 juli så är det fel tablån fel på TV4 mellan 11:30 till 17:20 och detta pga matchen mellan Tyskland och Danmark i Fotbolls EM blev uppskjuten till idag. Så 11:30 Fotbolls-EM Studio. 11:50 UEFA Fotbolls-EM: kvartsfinal Tyskland - Danmark. 12:55 Fotbolls-EM Studio. 13:00 UEFA Fotbolls-EM: kvartsfinal Tyskland - Danmark. Program som blivit framflyttade är: Sommarkrysset - med Lottodragningen flyttad från 11:30 till 14:00 istället, Alla bygger flyttad från 12:50 till 15:15, Sommar med Ernst flyttad från 13:50 till 16:20. Två bröder emellan har utgått.
  • När börjar formel 1 ????????????????????????????????????? Skulle börjat 21.
  • Formel 1 ¿?????? ¿????

  • Hallå. Var e F1 ??????
  • Varför visas inte Formel 1 från Ungern nu kl 21.00 som annonserats.
  • När ska ni sända den ¿?? ¿??
  • TV 3 Sport
    18.15 Frölunda - Zurich
    Matchen går i Frölundaborg inte Scandinavium
  • Hej nu har de hänt i gen fel i tablån de står kronofogde klagar på kö 20.00 nu får ni skärpa är
  • Tv4 kl 23,55 20170912 skulle visa wentwort enlig er men ej enligt tv4
  • TNT:s tablå visar fel för andra dagen i rad, kolla tiderna 17.10 - 19.10
  • Midsomer murder håller på längre än 1h på tv3 på onsdagar ni borde kolla med tv3 om det
  • Ok.... Nu är det återigen oreda i tablån...   När ni fixar det - fixa de dubbla påminnelsepipen också - behöver bara en.

  • Alla TV-tider för Kanal 5 och Kanal 9 är fel i tablåerna för 25 - 28 oktober. I verkligheten börjar de en timme tidigare.
  • Tisdag så missade ni att det var en match på tv10, med allt som följer.
    Och onsdag så var tiden fel på femman hela kvällen, jag hoppas att det blir bättre, för jag gillar er annars och gillar inte att byta sida, jag är en vanemänniska 😀
  • Hej,

    Har varit ovanligt mycket tablåfel den sista tiden men vi håller på att föra en dialog med både dataleverantör och tv-kanaler för att det ska bli bättre i framtiden.

    Ber om ursäkt för strulet,
    Victor
  • hej
    varför kan ni inte göra rätt kanal fox är fel varje dag i tablån
  • Kl 17.30 idag 27/11 står det att det är projekt runway i tablån men tvn visar svenska hollywoodfruar. Flera gånger har det varit så med just tv3.
  • Tv4 nu (kl. 2:55 fredag) ska, enligt er, vara Elementary, men det är Dicte.
    Även tidigare under kvällen har det varit helt galet!
  • Hej ,vore det inte läge att byta ut bilden på Ingvar Oldsberg i tablån under Bingolotto. Han har ju som bekant fått sparken. Eller har ni missat det?
  • Om man växlar till liggande format visas alltid dagens tablå även om man har valt ett annat datum. Datumet längst upp är  rätt, alltså det man har valt, så det är stor risk man inte upptäcker felet.
  • I Comhems Guldpaket ingår HD kanaler som inte visas när jag väljer det hos er.
  • Får samma fel som Erik F
    Om man växlar till liggande format visas alltid dagens tablå även om man har valt ett annat datum. Datumet längst upp är  rätt, alltså det man har valt, så det är stor risk man inte upptäcker felet.
  • TV.nu´s kanalval tycks vara kort.
    Vet inte hur många gånger jag fått gå in och ändra till det jag vill ha.
    Det kan gå bra en viss tid, men så dyker de oönskade kanalerna upp igen.
    Jag saknar en "spara"-funktion av kanalvalet.
  • Varför är nyhetsmorgon nu när gladiatorerna ska vara det är solig stil när det står i tablån
  • TV4 ikväll 2018-01-28-29
    Visar att "17 again" börjar 00.20.... men det gjorde den ju inte - fortfarande Riviera... SKÄRPNING!
  • Enligt tablån för canal plus fotboll ska ju en match med Hammarby börja 16.50
    Men det gör den inte! Varför?
  • Matchen med  Örebro starta  12,50 och inte 15.50 som ni annonserar hur är det möjligt att ni missar så???

  • tv6 kl. 11.05 ni har skrivit fel film!
    gör om gör rätt
  • Verkar som du har rätt, TV6 visar ”Nu blåser vi snuten” (1977), men tv.nu tablå listar uppföljaren ”Nu blåser vi snuten igen” (1980).
  • Dock får tv.nu sin tablå-data från tv-bolag, så mest troligt att felet ligger hos TV6/Viasat som antingen:
    • skickat fel film-info i tablådata
    eller
    • planerat att visa uppföljaren, men spelar/sänder fel film
  • Vi har suttit och väntat på att damernas hockeymatch Sverige-Sydkorea på kanal 5 ska börja.
    Den skulle börjat 13.10 enligt första budet. Sen har det tydligen - enligt kanal 5:s egen tv-tablå - ändrats till 14.00??.
    Men det var inte rätt heller! Bara en massa sammandrag!
    Det visar sig att tablån inte stämmer alls, så nu har vi helt missat första och andra perioden. Man tar ju inte ledigt från jobbet för att luras av folk som inte kan sköta sitt jobb. Riktigt riktigt dåligt arbete av kanal 5
  • Kollar på OS på 5:an och blir så j-a irriterad på att ljudet och bilden är så osynkade. Gör nåt åt det !
  • Kanal 5 ingår i Discovery-gruppen, ett sätt att försöka nå dem är via DPlay:s kundtjänst:
    ​https://dplaysupport.zendesk.com/hc/sv/requests/new​​​
    Eller så kanske de har en Facebook-sida, vad vet jag.
  • Ingen annan som irriterat sig på detta?
  • Jo, det är flera som klagat:
    https://kundo.se/org/tvnu/d/synkning-av-ljud-och-
    lapprorelser/

    Men ni måste vända er till Kanal 5, detta är inte Kanal 5, de läser knappast detta.
    Jag menar inget illa, men just nu gormar du åt din tv-tidning
  • OK, nu funkar det rätt bra här, så nån har tydligen fixat nåt.
  • Hmm många inlägg här verkar ha skrivits av en hel del personer som inte kan ha alltför stora studieskulder. Hursomhelst så måste ni bli bättre på att uppdatera programtablån. Blir ju inte seriöst när ni inte ens uppdaterat att damernas slalom bytt starttid till fredag morgon. Har följt er under veckan och kommer undvika det framöver eftersom ni inte ens verkar bry er om att uppdatera. Vet inte vilka som sponsrar sidan men vore jag en av dem skulle jag nog ta mig en funderare på att lägga mina pengar någon annanstans.
  • Saknade Shetland som skulle gå i repris på SVT 24 igår den 15/2 kl 22.30 ????? Sedan tittar jag hur det ser ut denna vecka. Då går Shetland den 17/2 med repris den 15/2????? Och följer jag tablåerna så är det ingen repris alls? Förstår att det kan bli rörigt när det gäller sport och det behövs kanalbyten. Men lite ordning vill vi gärna ha. Skriver ni bara för att ha ryggen fri och sedan hoppas att ingen ska märka det?!!! Skärpning tack

  • Det är ju knappt några tider som stämmer i OS visningarna.
    Var får ni tiderna ifrån?
    Väldigt irriterande.
  • OS
    Fel tid på damernas skicross final med svenskt deltagande.
    DÅLIGT!
  • Saknar X- files ni sänder frusna vägar istället på torsdagar.
  • Kanal tv 3 torsdagar kl 22 brukar X- files sändas men nu är det frusna vägar.
  • @Ingemar Andersson:
    "Frusna vägar" verkar ha varit tillfällig,
    nästa torsdag är "Arkiv X" tillbaka:
    https://www.tv.nu/torsdag​​​
    Oklart om det sedan forsätter, ev repris veckan därpå,
    du kan se en tablå-översikt genom att söka upp programmet "Arkiv X":
    https://www.tv.nu/program/arkiv-x​​​

  • Har skrivit förut om bristerna i programtablåer för kanal 5 och 9.
    Nu har 5:an / 9:an tagit ytterligare ett steg mot inkompetensens fullbordande!
    När jag tittade på damernas curlingsemi i 9;an pågick samtidigt skidskyttestafett i 5:an. Jag hade då 5:an på inspelning för att se skidskyttet efter curlingen.
    Då inträffar följande i sändningen av curlingen:
    Med jämna mellanrum gavs flashade bilder från skidskyttet  dubblerat i sändningen från 5:an. Det gavs också en kommentar att "Vi gratulerar skidskyttarna till guldmedaljerna" omedelbart efter skidskyttets målgång.
    Eftersom de intresserade svenskarna med absolut största sannolikhet handlat som jag - spelat in det loppet som går samtidigt för att se detta senare undrar jag hur det står till med förståndet hos kanal 5 / kanal 7.  Jag - som många andra - fick upplevelsen av skidskyttet helt förstörd. Vill man skaffa sig underhandsrapporter om pågående parallellsändande  tävlingar finns det många sätt att göra detta på.
    Att räkna ut scenariot med en publik som spelar in enl. ovan kräver kanske ett förstånd strax under normalbegåvning vilket uppenbarligen inte finns i personalstyrkan på dessa kanaler!
    Jag har tidigare anmärkt på att programtablåerna inte är relevanta med verkligheten samt ifrågasatt kompetensen hos kanalansvariga. Efter denna fadäs kan man nu konstatera att dessa ansvariga inträtt i idiotstadiet!
    /Pehr
  • Hej. När jag tittar på vilka filmer som skall visas t.ex. idag så finns det inte någon film mellan 14.05 och 00.30. Så har det varit senaste tiden när man väljer "filmtablån"