LÖST: Var är länken till mina favoritprogram?

Förut låg senaste avsnitten direkt på "min sida" och det fanns en länk till favoritprogrammen. Efter senaste uppdateringen hittar jag inte längre någon sådan länk. Var har ni gömt den?

(Ja, jag har startat om appen.)

Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Oj, det var en oavsiktlig försämring!

    Jag har inte fått den senaste versionen av appen än själv, så jag kan inte testa - men saknas länken både "grafiskt" - vilket den ju gör på din bild - och rent tekniskt?

    Har vi tur är det ett fel där "knappen" saknas men funktionen trots detta ligger kvar på samma ställe, så att du kan trycka på den del av appen som du har ringat in och fortfarande nå favoritprogrammen.

    Återkom och berätta hur det fungerar!
    Annika Webbmaster
  • Även uppspelningskontrollerna försvinner då och då i den här senaste iterationen av appen (pausknapp, den bar man kan trycka på för att få upp info om programmet som spelas upp just nu).

    Som svar på frågan om det bara är grafiskt: Funktionen är inte heller kvar, åtminstone inte där jag har testat att trycka.
  • Nu har även jag uppdaterat. Hos mig finns länken kvar (även i mörkt läge), men sidan ser annorlunda ut:

    Annika Webbmaster
  • Weird. Jag har ios 16.3, får testa uppdatera till 16.3.1

    Appen bytte beteende idag efter uppdatering i alla fall, och förändringarna har ju uppenbart med det här att göra.

  • Ja, det var konstigt. Ny version av Ios borde inte spela in (utom att det kanske får appen att hämta nytt innehåll generellt).

    Jag skulle testa att lägga till ytterligare ett program, vilket som helst, bland de du följer och se om detta får vyn att uppdateras.
    Annika Webbmaster
  • Lägga till nytt favoritprogram gjorde ingen skillnad. Inte hunnit uppdatera ios än pga jobbe
  • Tack för återkoppling!
    Vi har pausat utrullningen av appen så att inte fler får samma problem. Det råder full aktivitet bland app-utvecklarna som bland annat ska dela upp koden bättre, så att länken till Visa alla (favoritprogram) syns även om "bildkarusellen" med programmen inte går att läsa in.

    Eftersom du ännu är ensam om att ha rapporterat in det och vi (vad jag vet) inte har återskapat felet själva, behöver vi fråga dig ett par saker. Hoppas att du har möjlighet att svara!

    1. I botten av appen ska det alltid finnas en "minispelare", se markering. Den saknas på både din och min bild ovan. Beror det hos dig på att du tog skärmbilden innan du hade startat något ljud efter uppdateringen (hos mig är det förklaringen) - eller saknas den trots att du har spelat upp något?

    2. Är det i så fall denna spelare du menade när du skrev:
      Även uppspelningskontrollerna försvinner då och då i den här senaste iterationen av appen (pausknapp, den bar man kan trycka på för att få upp info om programmet som spelas upp just nu).
    Tack för att du stoppade oss från att ge detta fel till ännu fler, och tack på förhand för all hjälp att förstå det korrekt!
    Annika Webbmaster
  • Jag har samma problem.
    Måste söka specifikt för att hitta de program jag följer.
    //Jonas
  • Så trist, Jonas!

    Hoppas att ditt problem med att vår app hänger sig verkligen är löst i denna version! Båda felen försvårar ju lyssningen, men på helt olika sätt ...

    Ett par tips som jag hoppas underlättar tills vi har löst detta:

    1. På appens startsidan finns det en "karusell" som ni bläddrar i sidledes med de programserier ni senast lyssnat på - vilket jag hoppas delvis sammanfaller med de program ni följer
    2. Under Lyssningshistorik som ni hittar under Inställningar (kugghjulet på bilden) kan ni förhoppningsvis också återfinna era favoritprogram:

    3. De 20 senast publicerade avsnitten av de program ni följer går att nå under Nya avsnitt. Från ett sådant avsnitt kan ni nå hela serien genom länken Mer från [program] under trepunktsmenyn:

    4. Om listan Nya avsnitt domineras av ett visst program, som hos Pop ovan där Ljudböcker... nyligen har publicerat många avsnitt och därför tar upp nästan hela listan, så "avfölj" det programmet tills felet är löst. Då blir Nya avsnitt ett rätt bra sätt att nå de program ni följer!
    Annika Webbmaster
  • Minispelaren nedtill i appen ska alltid finnas med (om man någonsin spelat ett enda ljud). Om den inte syns så är det antingen för att installationen är helt ny eller så är det en bugg.

    Jag tolkar det som Pop skrev om att uppspelningskontrollerna försvinner då och då i den här senaste iterationen av appen (pausknapp, den bar man kan trycka på för att få upp info om programmet som spelas upp just nu) som att det är just minispelaren som kommer och går lite, vilket utvecklarna gärna vill förstå bättre!

    Kvarstår det problemet, Pop? Har du samma fel även här, Jonas? Något mönster för när spelaren syns respektive saknas?

    Annika Webbmaster
  • Det är minispelaren jag menar.

    Den har försvunnit ett par gånger, även om den oftast är där. Med försvunnit menar jag att ljudet fortfarande är igång, men minispelaren är borta. Detta är helt nytt, jag har inte sett det förut. Det har också bara hänt 2-3 gånger, alltid när appen varit i bakgrunden, möjligen när jag använt kontroller på headsetet för att pausa/spela medan appen legat i bakgrunden (inte helt säker på detta dock). Inte sett något tydligt mönster för att provocera fram det.

    (Jag är programmerare, så fråga på.)

    Uppdaterar ios om ca 2 minuter.

    (Jag har också barn och jobb, så ibland går det inte så fort som jag skulle önska...)
  • Uppdatering till senaste ios gjorde ingen skillnad, det ser likadant ut som tidigare. (Undrar varför karusellen inte laddar? Bra nät, inga andra uppenbara externa hinder.)
    Minispelaren försvinner när jag startar pm appen, förut kom den upp när appen startades om jag hade ett pågående program, så att säga, så att jag kunde fortsätta lyssna. Den kom nu senast inte heller igång när jag startade ett avsnitt från favoritlistan, se bifogad bild. (Jag har en videosnutt som visar att ljudet är igång, men man ser också symbolen jag ringat in i det översta avsnittet.)

    Startade sedan om appen igen, och gick till programmet, startade uppspelning därifrån, och inte heller då kom minispelaren upp. Bifogar bild även på detta.

  • Tack snälla för väldigt viktig återkoppling!

    Som jag skrev blir den akuta åtgärden att se till att problem att hämta favoritprogram i den nya "karusellen" inte gör så att länken Visa alla faller bort. Om karusellen inte laddas vill vi att appen ser ut så här istället:

    Därefter behöver vi förstås lösa problemet med att visst innehåll inte kan hämtas från vårt API.

    Att minispelaren inte visas är nytt även för oss. Om det är en del av samma bugg eller ytterligare ett fel? Jag vet inte. Än.

    Dina iakttagelser är väldigt värdefulla för oss!

    Annika Webbmaster
  • Låter som en bra plan. Gällande minispelaren: nu kommer den upp när jag startar lyssning, den är dock konsekvent borta vid (om)start av appen, dvs jag kan inte bara starta uppspelning av det jag lyssnade på senast. (Vilket alltså har gått förut.)
  • ... dvs jag kan inte bara starta uppspelning av det jag lyssnade på senast. (Vilket alltså har gått förut.)
    Och är meningen att du alltid ska kunna göra!
    Annika Webbmaster
  • Jag tappar också minispelaren emellanåt då appen är igång och jag lyssnar på ett program. Och vid omstart av app/telefon startar aldrig minispelaren.Tidigare startade den alltid vid med senaste program och tidpunkt.
    Dock har jag ”visa alla”-länken.
    IOS 16.3

    //Henrik
  • FYI - Jag har samma problem som ”Pop”, min knapp/länk till mina ”Favoritprogram” har också försvunnit.

    iOS 16.3.1
    App.Version 23.2.3 (21311.1)
  • Tack för att ni beskriver dem så bra!

    Saknade "minispelaren" uppstår hos alla som har version 23.2.3, medan problemen med hur vyn Favoritprogram laddas är ovanligare och det har vi inte sett på våra egna telefoner eller plattor. Att Pop snabbt gav en så tydlig felbeskrivning, har verkligen varit en hjälp både för oss och för andra lyssnare, eftersom vi då bromsade den planerade utrullningen. (Ca 20 procent hann få versionen med dessa fel, men det ena av felen drabbar alltså inte alla.)

    Separata problem
    Att spelaren saknas har en annan orsak än att allt inte laddas in korrekt under Favoritprogram. Minispelar-problemet är enklare för oss att lösa, har jag hört. (Att allt inte laddas korrekt kanske vi alltså inte har löst till nästa version, men vi kommer självfallet att se till att länken till Visa alla återkommer även om annat innehåll kärvar, se bilden i min kommentar från den 16 februari.)

    Work around för saknad minispelare
    Jonas har i en annan tråd beskrivit ett sätt att locka fram minispelaren när den saknas:
    Om man istället klickar på toppnyheter under start så kommer spelaren upp och den fungerar då även för programmen sparade i min lista.
    Hoppas att detta tips underlättar!

    Vi ber förstås om ursäkt för problemen.
    Annika Webbmaster
  • Förtydligar mitt tidigare inlägg.
    Jag startar ett program i SR Play, minispelaren startar och fungerar tillsvidare. Har liksom Pop sett att jag tappat den några gånger under lyssning när telefonen varit låst eller appen legat i bakgrunden, men inte sett nåt mönster i när detta skett.
    Om appen inte använts på länge, jag startar om telefonen eller aktivt dödar appen så har jag tappat minispelaren när jag startar appen igen. Dock verkar det som jag kan starta/stoppa uppspelningen igen med kontrollerna på headset, samt direkt på skärmen med iPhones inbyggda spelare. Detta förutsätter att SR ligger kvar som senaste använda media i telefonen. Jag kan då via iPhone-spelaren förstora upp vilket program jag lyssnar på, men när jag klickar på det aktuella programmet kommer jag till startsidan i SR Play. Tidigare kom jag då in i appens spelare med aktuellt program/tidpunkt.
    Har aven lyckats provocera fram minispelaren, genom att öppna inställningar och starta Debug Menu. När jag går ur Debugläget kommer minispelaren fram med aktuellt program/tidpunkt.
    IOS 16.3
    SR Play 23.2.3 (21311.1)
  • Tack för detta förtydligande!

    Att länken från startskärmen (även i kontrollcenter, förmodar jag) tidigare har lett till programmets sida i appen, men nu leder till startsidan, var en intressant spaning! Visserligen har jag fått uppfattningen att utvecklarna har bra förståelse för vad som orsakar detta fel, men jag ser till att din iakttagelse når dem.

    Kan du locka fram spelaren genom den metod som fungerar för Jonas, alltså att starta Toppnyheter? (Andra nyhetsspellistor under Nyheter i menyn i nederkanten borde ge samma effekt.)
    Annika Webbmaster
  • Ja, det fungerar att locka fram minispelaren genom att starta en toppnyhet. Men detta är väl i praktiken att starta ett nytt program, och det har vi redan konstaterat att det fungerar?
    Jag vill inte starta minispelaren via ett annat program/inslag, då det är krångligt att hitta tillbaka till det jag lyssnade på tidigare. Då föredrar jag att locka fram den igen via Debugläget :-)
  • Nu går det att uppdatera till version 23.2.4, där vi ska ha åtgärdat båda dessa problem. För att få den nya versionen så snart som möjligt, kan ni uppdatera manuellt så här:

    1. Öppna AppStore
    2. Välj Sök i menyn nedtill
    3. Sök efter SR Play
    4. Tryck på ikonen för appen (inte på knappen Öppna)
    5. Då kommer du till appens sida i AppStore, där du kan välja Uppdatera

    Annika Webbmaster
  • Den nya versionen funkar som förväntat än så länge! Toppen! 😀
    Bästa svaret
  • Skönt att höra! Tack för att du berättade det.
    Annika Webbmaster

  • Ja nu finns knapp/länk till mina favoriter på plats igen 😊