Möjlighet att söka efter tablå

Hej
Jag vill se tablåerna i appen. Måste googla varje dag som den är nu.
Hur går det med förtydligande av appen?
Mvh/Sören
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Sören!

    Möjligheten att se tablån finns fortfarande kvar i appen. Du finner funktionen genom att klicka på Direkt (se bild) och därefter den lilla pilen till höger om namnet på själva kanalen.

    Återkom om jag var otydlig i min beskrivning!

    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej!

    Numera finns det även en länk till tablån i den vy du ser när du spelar upp en kanal:

    När du trycker på den kommer du till en del av P1-tablån som visar "närtid", men har möjlighet att skrolla bakåt (uppåt) och då nå hela tablån.

    Annika Webbmaster
  • Det vore toppen om tablån dök upp som förslag när man söker på "tablå" i appen! Det är där jag är när jag inte hittar den, inte i Google. Ni har ju en tydlig rubrik med "tablå" men det inte så rakt på/ intuitivt att hitta dit. (Kollar ofta efter något i förra veckans program jag hört snuttar från, men vill höra hela när det passar)
  • Hej Pälle!

    Tack för ett intressant förslag! Eftersom sökfunktionen ofta är dit man snabbt vänder sig så vore ju möjligheten att även kunna hitta tablån där inte alls dum. Jag ska höra efter med våra utvecklare om detta är något som skulle kunna gå att tittas på i vårt kommande utvecklingsarbete med appen. Återigen, tack för ett spännande förslag!
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej, det verkar som jag är inte den enda som vill se tablån. HELT OMÖJLIGT i dagsläget att hitta den. Ni som vet var denna finns tipsar om klick efter klick. Men detta måste vara en självklarhet som varje användare hittar. Utan att söka på supportsidan eller att behöva minnas varje gång. Min vanligaste användning av appen. Jag kör bil, sedan kommer jag på att dagen innan Kl 15 när jag satt i bilen hörde jag ett mycket intressant program. Jag kommer inte ihåg exakt titel eller musikstycke väl att det var typ mellan 14.30 o 15 när jag körde. Helt omöjligt att hitta vad jag letar efter. Och exakt samma problem har jag skrivit till er om varje år. Svaret är alltid att detta tas upp med utvecklarna, uppenbart utan att möjligheten till tablån återvänder. Mvh
  • Hej Mihály - och alla andra som påtalat detta behov under en lång tid!

    En tydlig länk till tablån är äntligen på gång. För Android användare kom den ut i betaversionen igår och kommer snart ut till övriga användare. För er med Iphone kommer den i nästa version. Länken ligger under menyvalet Direkt i appens nederdel:

    Det är alltså på samma ställe som den har legat länge, men bättre skyltat!

    Annika Webbmaster
    Bästa svaret