Ta bort ljudspelaren?

Kan man stänga hela ljuduppspelaren efter att ljudklippet spelats klart, istället för att sidan bara fortsätter visa den, trots att man laddar om sidan? Den tar upp plats på skärmen helt i onödan. Finns, vad jag kan se, ingen funktion för detta.

Kommentarer

  • Hej
    Nej det finns det inte.

    mvh
  • Tömma kakburken och sedan helt låta bli att spela upp ljud funkar. Jag får bli försiktigare med vad jag trycker på. TFN
  • Jag söker också en sån funktion, allrahelst eftersom den tar upp en del av skärmen och att sidorna varken anpassar sig eller går att scrolla.

  • Nina, du ställde samma fråga här, där jag har svarat.

    Pär, ett sent tips - men det kanske ändå kan komma till användning? att radera cookies, som du själv skrev, går ju, men är omständligt. Enklare är i så fall att använda webbläsarens inkognito-/privat-läge.

    Annars stuvas spelaren undan om jag skrollar det minsta nedåt och syns om jag skrollar uppåt, så jag ser ingen direkt nackdel med att den alltid ligger där den ligger. Om den skymmer innehåll,är den enkel att dölja.

    Du såg å andra sidan ingen direkt fördel med den, och om du exempelvis alltid lyssnar på nyheter kanske det stämmer. Men att det du senast lyssnade på finns kvar i spelaren är praktiskt om det var ett program du inte hann lyssna klart på och vill höra färdigt - eller om det är din favoritkanal som du lätt vill nå igen.
    Annika Webbmaster