Ständiga stopp

Appen som jag tror craschar stup i ett. Det spelar ingen roll vad jag lyssnar på.
Vad som orsakar problemet vet jag inte.
Vad tycker ni att jag skall göra?
Skickat felrapport till mobiltillverkare(Android11) och er. Då andra appar fungerar perfekt vid streaming har jag uteslutit min wifi.
Kan ni skicka någon respons vore jag tacksam
SR-diggare
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Har haft samma problem sedan en månad tillbaka.
  • Är övertygad om att det har med Android 11 att göra. När jag använder Android 10 fungerar SR appen korrekt,
  • Hej!

    Det låter som om ni behöver ändra en lokal inställning för att skydda appen från att stängas ned av operativsystemet.

    Många telefontillverkare lägger in sådana funktioner, både för att spara data och för att begränsa batteriåtgången, se här:
    https://dontkillmyapp.com/problem

    Den inställningen kan vara ny för Android 11 (eller specifik för Android 11 på exempelvis Samsung), men det kan även vara en inställning som finns också i Android 10, men där vår app är skyddad (exempelvis undantagen från batterioptimering).

    Vad har ni för telefonmodeller? Eftersom olika telefontillverkare har sina egna varianter, hjälper jag er gärna att se vad som behöver ändras i just era mobiler.

    I många telefoner är annars detta annars en av de vanligaste inställningarna som kan behöva ses över:
    Se om ni kan göra så här:
    Inställningar -> Appar -> Sveriges Radio Play -> Batteri -> Optimera batteriandvändning -> se till att vår app inte är optimerad

    Eventuellt kan telefonen därefter behöva startas om för att förändringen verkligen ska slå igenom. (I teorin ska det inte behövas, men jag har stött på många lyssnare där det ändå har krävts.)

    Återkom och berätta vad ni har för telefonmodeller!
    Annika Webbmaster
  • Jag har en ny Samsung Note 20.
    Efter jag gjorde en programuppdatering som ändrade operativsystemet från Android 10 till Android 11 blev det ständiga stopp i SR appen. Som tur var så kontaktade jag SverigesRadios webmaster för hjälp att lösa problemet. Idag fick jag svaret.
    Appen var med bland de appar som är batterioptimeradei min mobil. Stängde av batterioptimeringen för appen och kan nu lyssna på SR utan problem.

    Tack Annika och alla i Webteamet.
    👍👍👍👍👍

    Bästa svaret
  • Skönt att höra!

    Sven, hur går det för dig?
    Annika Webbmaster
  • Mias problem har jag lagt under en egen rubrik:
    Ljudet hackar på Iphone​​​
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.