Ljudet hackar på Iphone

Hej! Jag har problem med att min app bryter hela tiden, det är som att ljudet hackar. Det spelar ingen roll om jag har Wi-Fi eller ej. Har försökt uppdatera både telefon och app men det är samma sak. Jag har en IPhone S.
Tacksam för hjälp!

Kommentarer

  • Hej Mia!

    Felet ligger hos oss och drabbar oss som har Ios 16. En ny version, 22.11.3, är på väg ut, där vi hoppas och tror att felet är åtgärdat. Den nya versionen bör finnas tillgänglig att hämta i Appstore senare idag.

    Om du vill ha den så snart som möjligt, behöver du troligen gå in i Appstore och leta upp Sveriges Radio Play. Välj sedan att trycka på appens ikon eller texten om appen, så att du kommer till appens sida i Appstore, där du kommer att kunna uppdatera!

    Att trycka på "öppna" triggar inte en uppdatering.

    Även om du inte går in och uppdaterar appen manuellt, så kommer den nya versionen till din mobil, men det kan dröja ytterligare någon dag. Vi släpper nämligen alltid nya versioner i omgångar.

    Annika Webbmaster
  • Hej och tack för svaret ovan! Jag har provat göra som du skriver men felet kvarstår..vad kan jag göra

    tacksam för ytterligare svar
    /Mia Björnfot
  • Ajdå!

    Är appen alltså uppdaterad till version 22.11.3, eller gick det inte att uppdatera den?
    Annika Webbmaster
  • Hej! Jo jag uppdaterade den, se bekräftelsebild från min app

  • Tack, då får vi felsöka vidare!

    En del lyssnare med liknande problem, har märkt att problemet främst märks när de lyssnar med Bluetooth-enheter, som hörlurar, externa högtalare eller hörapparater.

    Använder du någon sådan tjänst? (Jag frågar inte för att rekommendera dig att lyssna på annat vis i så fall, utan för att vi på Sveriges Radio behöver förstå felet.)
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!
    Jag har hörlurar med sladd, inget trådlöst..och jag upplever inte att det är några problem med andra appar jag använder..
    /Mia Björnfot

  • Tack, vi behöver jobba vidare.

    Någon lyssnare berättade att han inte hade några problem ifall han lyssnar på en kanal, utan endast när han lyssnar på avsnitt i efterhand.

    Har du märkt någon sådan skillnad? (Om du i vanliga fall endast lyssnar på poddar och aldrig direkt på en kanal, så får du gärna testa ifall kanallyssning fungerar bättre även hos dig.)
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!
    Jag lyssnar varje morgon direkt på P1 morgon,det är oftast då jag märkt av det här problemet. Jag lyssnar vid andra tillfällen på program som poddar, ex söndagsintervjun, och jag tror inte jag märkt av problemet då.
  • Det var viktig information som fick mig att läsa igenom det du beskriver på nytt, och jag tror nu att du har ett annat fel än det vi hoppas att vi har löst, och som flera lyssnare skriver om här:
    Ljudet bryts när Play-appen hamnar i bakgrunden (Iphone)

    • Hos dem blev det regelrätta avbrott, men hos dig hackar ljudet
    • Det andra felet drabbade endast (?) efterhandslyssning, hos dig är det direktlyssningen som är drabbad
    • Hos dig finns det inget samband med Bluetooth
    Nya frågor:
    Hur länge har du haft detta problem?

    Det andra felet uppstod när appen låg i bakgrunden, alltså vid låsskärm eller när de startade en annan app. Ser du detta samband eller kan ljudet hacka även när appen är i förgrunden (syns på skärmen)?

    Under Inställningar i appen kan du ändra datamängden för direktsändning. Vad är den inställd på idag? Påverkas felet om du ändrar den inställningen?

    Det går att pausera eller att backa i kanalens direktström. Påverkas felet om du backar i 15 eller 30 sekunder (ett eller två tryck på knappen för detta, se bild), så att det du hör ligger lite efter appens live-läge?

    Ljudet är redan fördröjt med cirka en minut i appen jämfört med FM-sändningen, men jag undrar alltså om felet upphör/minskar ifall eftersläpningen hos dig ökas med ytterligare 15 sekunder.

    Svara på det du kan, så får vi en tydligare bild av hur felet yttrar sig hos just dig!
    Annika Webbmaster

  • Hej!
    av någon anledning verkar problemet ha löst sig..jag vet inte vad det kan bero på, jag har inte gjort något medvetet. Men skönt! Ville återkoppla det i alla fall! Tack för visat engagemang! Uppskattar er och radions program enormt!
  • Tack, det var en trevlig nyhet!

    Jag vet inte heller vad det är som kan ha förändrats, men jag håller tummarna för att det fortsätter att fungera nu.

    Om inte, så vet du hur du når supporten.
    Annika Webbmaster