Spelkön fungerar inte på Iphone (strömsparläge)

Jag försöker få program att automatiskt spelas upp efter varandra. Har laddat ner dem, lagt dem i ”min lista” och har funktionen ”spela nästa” i ”spelkö” aktiverad. Men det funkar inte. Vad göra?
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Pontus!

    Om ett avsnitt startas medan du är kvar i vyn Min lista, det vill säga om du startar det genom att trycka på den lilla tumnageln med avsnittsbilden och en play-knapp, så är du kvar i en "spelkö" där det blir automatisk uppspelning av nästa avsnitt.

    Om du däremot trycker på texten som hör till samma avsnitt, till exempel för att läsa vad just det avsnittet handlar om, så lämnar du listan. Om du i det läget spelar upp ljudet genom att trycka på en större version av samma avsnittsbild, blir det bara detta avsnitt som spelas - du har alltså lämnat spelkön då. Jag tror att det är så du har gjort hittills.

    De där skillnaden mellan olika sätt att starta samma ljud är mycket otydlig och vi ska införa ett tydligare sätt att visa skillnaden framöver.

    Hör av dig om jag behöver ge en tydligare förklaring!
    Annika Webbmaster
  • Hej! Tryckte på denna symbol, inringat i gult. Men det funkade ändå inte. Nästa program i listan började inte spela. / Pontus M.

  • Hej igen!

    Din batteri-ikon är gulmarkerad på bilden, vilket innebär att du lyssnade i strömsparläget. I strömsparläget har vår app inte rätt att göra uppdateringar i bakgrunden, som att automatiskt starta ett nytt ljud i en spellista.

    Så bra med en bild, för jag vet inte om jag annars hade kommit att tänka på den felkällan!
    Annika Webbmaster
    Bästa svaret
  • Tack för info. Ett tips i all välmening: skriv på hemsidan att man inte kan ha strömsparläget på. Inget som i alla fall jag skulle ha listat ut.

  • Tack!

    Som en första åtgärd förtydligade jag rubriken så att det framgår att det rör Iphone, samt markerade svaret om strömsparläget som "hjälpsamt svar", vilket förhoppningsvis kan hjälpa andra lyssnare med detta problem att snabbare hitta detta råd.

    (Dessutom hoppas jag att lyssnare med detta problem som inte använder strömsparläget ser förklaringen om att det är skillnad mellan att starta ett avsnitt i listvyn respektive utanför denna, vilket är det absolut vanligaste skälet till att listor i appen inte fungerar som förväntat.)
    Annika Webbmaster
  • Lasses fråga har fått en egen rubrik:
    Skapa spelkö​​​
    Annika Webbmaster
  • Hej
    Jag har tidigare kunnat ändra ordning i spelkön genom att flytta nedladdade avsnitt i kön. Detta fungerar inte längre. Hur gör man?
    Hälsningar
    Bengt
  • Hej Bengt!

    Listan för nedladdade avsnitt går inte att ändra ordningen i. I Min Lista kan du däremot ändra ordningen så här:
    1. tryck på länken Ändra uppe till höger (i Android-appen är det en penna istället)
    2. håll ned den stiliserade list-symbolen, tre vågräta streck, på det avsnitt du vill ge annan placering
    3. dra avsnittet till önskad plats
    Du kan ha med både nedladdade och icke nedladdade avsnitt i Min lista.
    Annika Webbmaster