Automatisk spelkö med senaste avsnitt från valda program

Hej
Jag har en annan fråga om spelkö.
Kan ni inte skapa en funktion så att man kan lägga upp en spelkö av olika program på samma sätt som finns i Spotify?
Hade varit perfekt när jag drar iväg på en längre cykel- eller löprunda ?

Mvh
/Lasse

Kommentarer

  • Hej Lasse!

    När du lägger in avsnitt under Min lista, så har du en spelkö, så att du kan lyssna på det ena avsnittet efter det andra utan att behöva pyssla med telefonen emellan under exempelvis löprundan. (Om du inte får det att fungera, så beror det kanske på att du behöver starta avsnittet medan du är kvar i listan, på det vis jag beskrev i mitt fösta svar till Pontus den 18 maj.)

    Ifall du vill ha olika typer av listor, så att du lyssnar på en viss typ av program när du springer och en annan typ när du varvar ned, kan du sortera avsnitten så att en del av listan, exempelvis avsnitten överst, innehåller den ena typen och en annan del av listan innehåller den andra. Spellistan går nämligen att starta från valfritt avsnitt, så om du bara vill lyssna på de fem sista avsnitten i listan, startar du från det femte avsnittet mot slutet.

    Eller missförstod jag vad det är du efterlyser?

    Fråga på om jag behöver förtydliga något!
    Annika Webbmaster
  • Fast det är väl inte senaste av ekot, sporten osv, utan specifikt det man sparade?
  • På samma sätt som man kan lägga upp i Google Home för SR program - så får man senaste avsnitten varje gång i den ordningen man vill ha programmen
  • Bra beskrivet, nu förstår jag bättre vad det är du vill åt. En återkommande spellista med senaste avsnittet från vissa utvalda programserier.

    Vi har inte stöd för en sådan funktion idag. Kanske kan du använda just Google home-appen för detta?

    Jag tar upp förslaget med app-teamet. Tack!
    Annika Webbmaster
  • (Jag förtydligade rubriken.)
    Annika Webbmaster
  • Tack! Ser fram emot den funktionen.
    Bra modererat 👍

    Problemet med Goggle Home är att är du utanför hemmet får du köra via Assistenten och då är det inte möjligt att backa eller spola fram i varje delprogram (iPhone, vet inte hur det är med Android). Dessutom är det känsligt för störningar eller om andra program startas för då kan sändningen/programmet stängas av.
  • Ok, bra att veta.

    Det bästa tillsvidare-lösning jag kan komma på fungerar om du inte använder funktionen med att favoritmarkera programserier speciellt frekvent sedan tidigare. Om du väljer att ha exempelvis Nyhetsuppdatering från Ekot, Radiosportens nyhetssändningar, Vetenskapsradion nyheter, Kulturnytt, Väder från hela landet och Nyheter P4 [ort] som favoriter ("hjärt-markerar"), men inte har med några längre program bland dina favoriter, kommer du att kunna använda Ospelade avsnitt under fliken Favoritprogram Min sida som en ständigt uppdaterad spellista med program (dock i varierande ordning).

    Förutom att detta inte passar om du redan använder funktionen för längre program, skulle jag tro att det oftast blir dubbletter så att du exempelvis får tre Nyhetsuppdatering från Ekot och två Kulturnytt men inget Väder från hela landet vid en viss tidpunkt.

    Du kan dock kolla upp det innan du startar listan och avlägsna avsnitt som inte passar in i listan genom att spola fram till slutet, så att appen inte räknar det som ospelat. Om du missar att göra den manövern innan löprundan, kan du svepa dig förbi (eller använda hörlursknappen för att nå nästa list-post) eventuella oönskade avsnitt - vilket bör vara en förbättring mot att ta upp mobilen och leta upp nytt innehåll.

    Om du testar den metoden, så berätta gärna hur det fungerar för dina behov!

    Om jag behöver förtydliga något, så fråga.
    Annika Webbmaster