Spanien: P4 Stockholm blockerat trots att OS är över (Logitech)

Hej!
Har tidigare frågat om P4 Stockholm som jag lyssnar på från Spanien i en gammal Logitech webradio, men som "försvann". Fick då svaret att det nog berodde på fotbolls-em som pågick då och att det skulle bli samma sak under OS.
Försöker nu igen och det går fortsatt inte. Om jag söker stationer kommer P4 Stockholm inte upp. Fungerar utmärkt med P1, P4 Sörmland etc. Verkar ändå vara något speciellt med P4 Stockholm?

Kommentarer

  • Hej igen!

    Din tidigare felanmälan finns här, men du har sammanfattat allt väsentligt från den.

    Du har rätt i att något skiljer sig mellan P4 Stockholm och övriga P4-kanaler. Av något skäl (troligen en missuppfattning) blockerade Tunein endast ljudströmmen från P4 Stockholm med start under fotbolls-em. (Antingen borde de ha blockerat samtliga P4-kanaler, eller ingen. Att blockera en av 26 kanaler, är ju som att sätta upp ett stängsel som bara täcker en bråkdel av det man vill spärra av ...)

    Nåväl, nu ska ingenting längre vara avspärrat. Testa om du kan spela upp P4 Stockholm via Tunein på denna länk:
    https://tunein.com/radio/P4-Stockholm-1033-s47341/

    Om det inte går att lyssna den vägen, så hör av dig, för då behöver vi kontakta Tunein och be dem häva blockeringen!

    Om det går att lyssna med länken ovan, så kan vi konstatera att Tunein inte längre blockerar dig i Spanien. Felet beror i så fall på att din internetradio-mottagare håller kvar i information längre än vad de borde. Testa i så fall att starta om routern och radion, och se om det därefter fungerar bättre!

    Annika Webbmaster
  • Testade länken, men det står att den inte är tillgänglig i min region!
  • Då verkar det alltså vara fel hos Tunein!

    Den kollega som har kontakt med dem kommer tillbaka från semestern på måndag, och då får han kontakta dem, så hoppas jag att det snart löser sig.

    Bra att du kan lyssna på P4 Sörmland tills detta är löst, så att du får Melodikrysset och alla andra fina riksprogram som vanligt! I synnerhet på helgen är det ju nästan samma tablå i alla kanaler. (Om du lyssnar på P4 Södertälje blir det till och med P4 Stockholms nyheter, men det verkar som om den kanalen saknas hos Tunein, vilket jag också får be min kollega att ta upp med dem!)

    Tack för att du rapporterade in problemet!
    Annika Webbmaster
  • Hej !
    Jag har också problem med P4 Stockholm via TuneIn från Spanien och Luxembourg. Felmeddelandet är 'This station is not available in your region.'
    P4 Sörmland och P4 Uppland fungerar.

    Mvh
    Per Bergqvist

  • Tack, detta behöver vi hjälpa Tunein att lösa.

    Jag ber om ursäkt över att vi inte har hunnit reda ut det ännu ...
    Annika Webbmaster
  • Funkar igen i Luxembourg idag.

    Tack

  • Så bra!
    Tack för att du återkopplade.
    Annika Webbmaster
  • Hej,
    Nu är vinter OS över men P4 Stockholm fungerar, som vanligt, inte i Luxembourg via TuneIn.

    P4 Sörmland, Uppland, Dalarna osv fungerar.

    Mvh
    Per
  • Hej Per!

    Så trist! Är det via TuneIn på datorn, i mobilen eller någon annan plattform?

    Annika Webbmaster
  • Hej Annika,

    All of the above.
    "Regional Restrictions. This station is not available in your region."
    Startar jag VPN på datorn fungerar det så klart.

    Mvh
    Per
  • Tack, då låter det som problem hos Tunein. Vi kontaktar dem!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Vår kontakt på Tunein lovade för drygt två timmar sedan att de skulle häva blockeringen. Hur fungerar det nu hos dig?
    Annika Webbmaster
  • Nej, testade precis.

    Mvh
    Per

  • Funkar nu ! Tack !!!

    Mvh
    Per
  • Skönt!

    Trevlig fortsatt lyssning.
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.