webradio

Hej!
Har i flera år lyssnat på P4-Stockholm i Spanien med en gammal webbradio (alltså inte någon app). Nu går det inte längre. Om jag söker igen efter stationer så kommer inte Stockholm upp - däremot övriga P4-kanaler. Bytte till P4-Södermanland och det fungerar utmärkt. P1 fungerar också som tidigare. Är det någon annan lösning för Radio Stockholm numera? Har något ändrats som jag behöver/kan justera för?
Pga pandemin har jag inte varit här sedan i höstas (då det fungerade), så jag vet inte när problemet började.
Mvh
Bo

Kommentarer

  • Hej Bo!

    Jag vet när detta började. Det var i samband med fotbolls-EM, där Tunein, en tjänst som din webbradio använder sig av för att hämta kanalerna, egentligen ska blockera alla P4-kanaler utanför Sverige (utom musik-kanalen P4 Plus, förstås, som inte sänder fotbollen), men nog inte har fått det att fungera överallt än.

    EM pågår fram till och med finalen den 11 juli, därefter kommer det gå att lyssna på P4-kanalerna via Tunein igen även utomlands ... men inte så länge, eftersom en ny geografisk blockering kommer i samband med OS som pågår mellan den 24 juli och den 9 augusti.

    Jag beklagar dessa problem.
    Annika Webbmaster