Sändningen avbryts hela tiden (VPN-tjänst)
Jag har en Samsung Galaxy S10E. Jag har försökt lyssna på era program både via appen och direkt på er hemsida, men samma irriterande problem återkommer: ljudet avbryts hela tiden. Jag har sett till att batteriet inte är optimerat för appen, men det hjälper inte. Går det att försöka nåt annat?
Följ inlägget
0
följare
Tack för att du informerar oss om detta. Uppstår dessa avbrott oavsett om du lyssnar via WIFI eller med telefonens mobildata?
Sambon har en Samsung Galaxy S21 och han har precis samma problem. Kan detta kanske vara ett Samsung-specifikt problem?
Vi har stött på problemet tidigare, vår uppfattning är att det inte bara drabbar Samsungtelefoner utan även mobiler från andra tillverkare. Hur länge har du och sambon upplevt detta problem?
Om du klickar på Min sida (längst ner i appens högra hörn) och sedan går till Inställningar, längst ner på sidan kan du se vilken appversion du har installerad på telefonen, vilken version har du installerad?
I Samsungen har jag avinstallerat appen eftersom det ändå inte gick att lyssna, men jag uppdaterar mina appar regelbundet så det var inte nån gammal version jag hade.
Testa gärna följande: Gå till Systeminställningarna (inställningarna för telefonen) -> Appar -> Sveriges Radio Play-> Aviseringar.
Se till att Visa aviseringar (huvudreglaget) är valt, likaså valet Spelare som du finner i Aviseringskategorier.
Var dessa två val aktiverade i telefonen? Om inte, blir det någon skillnad om du testar att lyssna nu?
Jag har lagt märke till att problemet förekommer infrekvent. Ibland kan jag lyssna på en sändning i 15-30 minuter, ibland bara i några minuter. Om det kommer ett sms kan det hända att den tystnade sändningen går igång igen utan att att jag behöver röra mobilen.
Tack för att du återkopplar med status på lyssnandet och dess problematik. Använder du möjligtvis någon VPN-tjänst i mobilen? Jag var nämligen i kontakt med en annan lyssnare som upplevde liknande bekymmer, han misstänker att det var hans VPN-tjänst som bidrog till avbrotten. När han inaktiverade VPN-tjänsten så verkar avbrotten ha upphört. Vet du om du har någon liknande tjänst aktiv i telefonen?
Avbrott i Play-appen relaterade till VPN
Ditt och din sambos problem är med i denna sammanställning, och det verkar som om felet är kopplat till en kombination av (nyare?) Samsung-enheter och VPN. Jag vill förstå detta bättre och har fyra frågor: