P3 Historia: Problem att lyssna i avsnittslistan

Jag lyssnar mycket på P3 Historia. Nu kan jag bara lyssna på alla avsnitt NYARE än "Titanic och svenskarna ombord del 2" från huvudsidan med avsnitt. Så om jag ska lyssna på första delen så står den bara och tuggar. Om jag går in på avsnittet går det bra att spela. Men då går det inte att lyssna på flera avsnitt efter varandra.

Hoppas att det går att ordna det. Älskar er app!

Vänligen, Hampus Lennholm (med Samsung galaxy note 20 ultra, Android 13.)
[Inlägget ursprungligen skrivet i tråden Appen drar mycket batteri men lades under en egen rubrik av Webbmaster Annika]

Hampus Lennholm

Kommentarer

  • Hej igen, Hampus!
    Jag vill försökra mig om att felet verkligen gäller alla äldre avsnitt, och inte specifikt avsnittet "Titanic och svenskarna ombord del 1".

    Testa vilket som helst av avsnitten dessförinnan. Står det bara och tuggar i avsnittslistan?
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika!

    Ja, det är alla avsnitt som är äldre än "Titanic och svenskarna ombord del 1". Det som händer är att play-knappen ändras till en paus-knapp och sedan börjar "buffrings"-animationen. Men där fastnar den och efter ett tag så avbryter den uppspelningsförsöket.

    Om man "går in till själva avsnittet" så går det att spela som vanligt.

    Vänligen,
    Hampus
  • Det var precis så jag uppfattade din första felbeskrivning, men jag ville vara säker på att jag inte missförstod dig, i synnerhet eftersom det hade gjort felet mindre mystiskt .. Detta är nämligen ett märkligt fel som jag aldrig har stött på förr, vad jag kan förstå!

    Det verkar ju onekligen som om det antingen är ett problem som ligger i antingen i den första ljudfil som fungerar, Titanic och svenskarna ombord del 2. Det skulle kunna finnas någon felaktig parameter i den (som att ljudfilen i någon del av systemet har helt fel tidsangivelse och spellistan inte stämmer) som gör att alla avsnitt dessförinnan får problem, eller att felet ligger just i Titanic och svenskarna ombord del 1.

    När du startar ett avsnitt i arkivet med alla avsnitt så genereras det en spelkö med "alla nyare" avsnitt. Fast det är inte alla, för det finns en gräns på 100 avsnitt som ingår i spelkön. Om min teori stämmer och det är ett korrupt Titanic-avsnitt som ställer till det, borde det inte bli problem med avsnitt som ligger över 100 avsnitt tidigare.

    Testa vilket eller vilka av dessa avsnitt som går att starta i programmets arkiv:
    Det är ju alltid trist med fel, men något med spännande med ett helt nytt sådant!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen,

    Dessvärre så fungerar inte någon av dem. Det är samma problem som tidigare. Den bara tuggar. Men om jag går in på respektive avsnitt så spelar de.

    Nu uppstod även ett nytt fel som jag inte stött på förut, när jag gick in på P3 Historia så laddades inte listan alls. Det tog några försök och sedan laddades den plötsligt. Jag provade att spela andra klipp från bland annat Ekot och de fungerade så det var inte ett uppkopplingsproblem.

    Vänligen,
    Hampus
  • Så synd - jag som tyckte att jag hade en så fiffig idé!

    Jag hinner inte felsöka vidare denna vecka, så vi får fortsätta nästa vecka.

    Trevlig helg - och hoppas att det inte dyker upp ännu fler konstigheter i appen!
    Annika Webbmaster