För många "nya avsnitt" i SR Play

Just nu är många framtida avsnitt synliga i listan med nya avsnitt. Inte ens alla avsnitt för idag visas i min telefon, vilket naturligtvis beror på att jag har favoritmarkerat många program.

Jag vet att jag kan undvika problemet t ex genom att avmarkera Filosofiska rummet och Pappa på riktigt, som just nu har lagt ut många nya avsnitt. Men kunde det vara valbart, eller kanske visas fler ?
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Tack för denna återkoppling!

    Dilemmat med att "framtidsavsnitt" tränger sig före i listan arbetar vi på att lösa. Appen kommer på sikt ska välja "publiceringstid i appen" framför "sändningstid i FM" när den listar nya avsnitt, men det är inte genomfört ännu.

    Även efter den förändringen kommer en del av det problem du skriver om att kvarstå. En "bulk-publicering" med många avsnitt på en gång från samma programserie gör att listan tillfälligt inte kan visa mycket annat än den serien. Med publiceringstid, inte sändningstid, som styr, kommer detta dock att vara ett tillfälligt problem. "Framtidsavsnitten" kommer inte att fortsätta att toppa listan, utan de för appen och (förstås viktigare!) för dig nyaavsnitten som därefter publiceras kommer att lägga sig i överst.
    Jag vet att jag kan undvika problemet t ex genom att avmarkera Filosofiska rummet och Pappa på riktigt, som just nu har lagt ut många nya avsnitt.
    Bra. Att tillfälligt sluta följa program för att de erbjuder lyssnarna "för många program på en gång" är förstås trist, men är den bästa lösning jag själv kommer på.
    Men kunde det vara valbart, eller kanske visas fler ?
    Jag kommer att framföra förslaget till app-utvecklarna, men behöver förstå det korrekt. Vad är det du menar skulle vara valbart? Om framtida avsnitt ska synas i listan?
    Annika Webbmaster
  • ​Jag undrar om det också skulle vara möjligt med en rensningsfunktion för enskilda program i Nya avsnitt? Jag följer t.ex både lördags- och söndagsintervjun, men lyssnar bara på en del av intervjuerna. Det skulle vara skönt att ta bort de program jag inte kommer att lyssna på från listan, så det blir mindre att bläddra igenom.

  • Bra förslag. En programserie kan förstås vara en favorit, utan att man är intresserad av alla avsnitt. Att enkelt kunna ta bort en del avsnitt vore en förbättring.

    Ett sätt du kan lösa detta på redan idag, är att starta avsnittet du vill ta bort och dra tidsmarkören till slutet. Hos mig försvinner då avsnittet från Ospelade avsnitt (nytt namn för Nya avsnitt) och läggs under Lyssningshistorik.

    Jag tror att det fungerar så även för er där funktionen heter Nya avsnitt, annars kommer det att fungera så framöver(Vi har två olika versioner av Min sida ute parallellt, där lyssnare med Android och drygt hälften av de lyssnare som har Iphone har kvar en äldre version av Min sida, medan resten av Iphone-användarna har fått en ny version, som vi fortfarande filar lite på innan alla kommer att få den.)
    Annika Webbmaster
    Bästa svaret
  • PS (något utanför ämnet):
    Om ni vill se hur den nya versionen av Min sida ser ut, så har lyssnaren Anna-Lena (som är kritisk till förändringen) tidigare idag delat bilder där vi kan jämföra de två versionerna av Min sida på Iphone för just vyerna Nya avsnitt respektive Ospelade avsnitt, och där jag även berättar lite om varför vi förändrar:
    Ny Min sida i iPhone
    Annika Webbmaster
  • Det Karin vill åstadkomma tycker jag att jag klarar med "Min lista", och den går ju bra att sortera om själv numera.
  • Hej Ragnar!
    Jag håller med om att Min lista går utmärkt att hålla ordning på.
    Problemet är listan som (nu) heter Ospelade avsnitt. För mig översvämmas den just nu av Filosofiska rummet och en dokumentär i flera delar. Jag får bläddra igenom halva listan för att hitta nya avsnitt från andra program (även om de små gula rutorna hjälper till). Den listan går inte att redigera - vilket alltså är vad jag skulle önska var möjligt.
  • Annika - tack för tipset! Det funkar utmärkt som tillfällig lösning.
  • Bra att "spola till slutet-tricket" löser behovet - även om det vore önskvärt med en metod som både är enklare att upptäcka och att använda (till exempel att kunna markera flera avsnitt och sedan välja "visa inte i denna lista").
    Annika Webbmaster
  • "Ospelade avsnitt" är väl samma som "Nya avsnitt"? "Min lista" är inte samma.

    I "Min lista" kan man flytta om avsnitten, åtminstone i betaversionen.
  • Ja, Ospelade avsnitt och Nya avsnitt är samma. Jag fattar att det i sin tur inte är samma som Min lista, som säkert funkar bra för att hålla ordning på olika avsnitt. Mitt problem är inte att hantera avsnitten (det gör jag i Nedladdat). Det jag vill är att på ett enkelt sätt kunna se nya avsnitt. Därför vill jag kunna ta bort program som jag inte vill lyssna på, för att ha en så kort lista som möjligt under Nya avsnitt. Avsnittet försvinner ju inte från Nya avsnitt när jag lägger det i Min lista.