Ny design på spelare: svårare att överblicka spellistor

Detta inlägg var ursprungligen ett svar i en äldre tråd.

Hej
Tycker att det går bättre, har dock inte varit så mycket utanför täckningsområde som tidigare, men när jag varit det här det fungerat.

I anslutning till problemet att Toppnyheterna inte spelas i kedja har jag upplevt det om jag råkat klicka av "spela nästa" just i spellista/nedladdat och sedan vill spela toppnyheter.

Däremot saknar jag i nya designen ( från och med igår) överblicken där toppnyheterna synts som vita streck överst i spelaren då att en kunnat se hur många som spelats /återstår.

Kommentarer

  • I anslutning till problemet att Toppnyheterna inte spelas i kedja har jag upplevt det om jag råkat klicka av "spela nästa" just i spellista/nedladdat och sedan vill spela toppnyheter.
    Bra, jag tänkte att det kunde vara en alternativ förklaring. En annan är att nyheterna har öppnats utanför själva listan - se mitt svar till lyssnaren Gunnar här:
    Spela upp nyhetsklippen i en obruten följd

    Däremot saknar jag i nya designen ( från och med igår) överblicken där toppnyheterna synts som vita streck överst i spelaren då att en kunnat se hur många som spelats /återstår.
    Tack, det tycker jag verkar vara en bugg. Jag hör med kollegerna som arbetar mer direkt med Android-appen!
    Annika Webbmaster
  • Snabbt svar från Android-utvevecklarna, som berättade att det är nytt utseende på spellistan:
    Information om vad som kommer efter ligger i listan nedan.
    Skrolla nedåt, alltså, så ska du se en spellista. Berätta gärna hur du tycker att den nya versionen fungerar (nu när du förhoppningsvis hittar den)!
    Annika Webbmaster
  • Tack
    spellistan ger ju en viss överblick, men jag saknar ändå överblicken som streckmarkeringen gav.

  • Snabb återkoppling som denna är väldigt värdefullt!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen
    Saknar fortfarande den goda överblicken som strecken för spelade/återstående gav.

    Tänkte att det kanske fanns en funktion i att samtliga avsnitt låg synliga nederst - hoppades kunna svepa bort sportinslagen, så som en kan göra med andra spellistor/sparade/nedladdade avsnitt vilket ju inte gick tyvärr. - kan detta införas? (eller går det på annat sätt att slippa de ofta skräniga och för mig helt ointressanta sportnyheterna?)

    Går det också att välja lokalnyheter från mer än en P4kanal? ( för oss som tex bor i ett område men har hjärtat i ett annat).

    Hoppfulla hälsningar
    /Sara

  • Tänkte att det kanske fanns en funktion i att samtliga avsnitt låg synliga nederst - hoppades kunna svepa bort sportinslagen, så som en kan göra med andra spellistor/sparade/nedladdade avsnitt vilket ju inte gick tyvärr. - kan detta införas?
    Ditt förslag är bra och gränssnittet med att kunna svepa bort nyheter är helt logiskt, så app-utvecklarna får del av förslaget!

    (eller går det på annat sätt att slippa de ofta skräniga och för mig helt ointressanta sportnyheterna?)

    Redan idag kan du skippa en nyhet du redan hört, eller är mindre intresserad av, med knappen >| , se bild.

    Annika Webbmaster
  • Jag missade denna fråga:

    Går det också att välja lokalnyheter från mer än en P4kanal? ( för oss som tex bor i ett område men har hjärtat i ett annat).
    Det går tyvärr inte. Om du vill nå nyhetsspellistor från två olika lokala kanaler, behöver du byta "vald P4-kanal", men det är å andra sidan rätt enkelt gjort.

    "Långtryck" bara på "P4-knappen" (eller "sockerbiten" som vi brukar kalla den) på startsidan, så kan du ställa in vilken av alla lokala P4-kanaler som är "din".

    Den grå knappen med ett plus på är visserligen en "joker" där du kan lägga in en genväg till ännu en kanal, men det går tyvärr inte att välja en vanlig P4-kanal där. Däremot kan du, genom ett "långtryck" lägga dit exempelvis musik-kanalen P4 Plus.
    Annika Webbmaster
  • Tack, den funktionen använder jag redan
  • Vi har lyssnat:
    Däremot saknar jag i nya designen ( från och med igår) överblicken där toppnyheterna synts som vita streck överst i spelaren då att en kunnat se hur många som spelats /återstår.
    De vita strecken är snart tillbaka. Tack för att du hjälpte oss att tänka till här.
    Annika Webbmaster