Spela upp nyhetsklipp i obruten följd

i appens startsida finns längst ner i mitten en knapp ”Nyheter”. På morgonen brukar vi lyssna på de nyheter som finns där. Ibland är de ”kopplade” så att när en är slut startar nästa automatiskt. Men, det finns oftast ingen sådan koppling. Eftersom det varierar undrar jag hur denna koppling åstadkoms. Vi skulle önska att den alltid finns där, så att man slipper göra detta själv för varje nyhet.

Kommentarer

  • Hej Gunnar!

    Denna koppling kallar vi "spelkö" eller "spellista" och den finns både i nyhetslistor och för avsnitt, där exempelvis nedladdade avsnitt, nya avsnitt från favoritprogram och avsnitt du lagt till i Min lista går att spela upp i en obruten följd. Om du vill veta mer om hur du lyssnar på flera avsnitt i en följd, så hör av dig. (Det jag nedan beskriver om nyheternas spellistor är rätt likt hur du gör med avsnitt.)

    Att "funktionen kommer och går" känns slumpartat, men beror på att ni har gjort på lite olika sätt när ni har startat ljudet. Varje nyhetsklipp i exempelvis listan Toppnyheter består av två delar, se bild:

    1. Ett tryck på nyhetsbilden med play-knappen (grön ram på min skärmbild) startar ljudklippet i nyhetslistan. Det är så ni har gjort när spelkön har fungerat.
    2. Ett tryck på texten (röd ram på min bild) gör att ni lämnar listan och går till en sida med just den nyheten. När ni startar ljudklippet på "nyhetens egen sida" så spelas det upp utanför spelkön.
    Skillnaden är otydlig och många lyssnare hör av sig antingen för att de, som ni, inte vet hur de ska starta denna spelkö, eller för att de inte vet hur de ska slippa den! Vi behöver alltså göra detta mycket tydligare.

    Hoppas att det blev lite mer begripligt nu!
    Annika Webbmaster