Netradio (airable) via Yamaha Musiccast

Hej, när vi lyssnar på SR-kanaler via appen musiccast så försvinner sändningen i intervaller, sändning på i ca 5 min, sen tyst/avbrott i ca 10 SEK, och så håller det på.. Detta problem dyker bara upp när vi lyssnar på Sveriges radio, inte andra källor. Vad kan det bero på?
Tack på förhand//P4-lyssnare ?

Kommentarer

  • Hej Marie!

    Problemet har troligen att göra med att Sveriges Radios ljudströmmar finns hos Airable i flera olika kvaliteter och att den som lyssnar automatiskt ska få "högsta kvaliteten som fungerar bra med den aktuella uppkopplingen".

    Här blir det något problem, för det skulle förmodligen fungera utan avbrott hos dig om du fick vår "medelkvalitet", men Airable ger dig den högsta kvaliteten. Av någon anledning lyckas den ljudströmmen inte laddas hem alternativt processas snabbt nog, och vilket gör att det av och till uppstår avbrott.

    Samma, eller väldigt likt, fel rapporteras in av andra lyssnare här:
    P4 Stockholm: avbrott i Yamaha-enheter

    För att felsöka effektivt, skulle jag gärna vilja att även din felrapport "flyttar in" på samma sida. Hoppas att det går bra! (Annars kan du svara här.)

    Jag kopierar hur som helst in det du skrivit om felet och vill dessutom gärna veta:
    1. När märkte du felet?
    2. Vilka kanaler får du problem med? (De andra som skriver om felet har fått problem med P4 Stockholm, men inte med P1, P3 och P4 Jämtland.)
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.