Varför lägger sig avsnitten nederst i Min lista?

På Min Sida kan man spara program. Listan sparar kronologiskt med program först sparade överst. Jag tycker att det ska vara tvärtom. Annars gömmer man ju undan programmet med en gång och glömmer bort det.
Sen tycker jag att man ska kunna logga in och ha en profil så man kan komma åt samma lista på olika enheter. Ibland lyssnar jag på min mobil, ibland på datorn, ibland vill jag göra en lyssnarlista till min son med tex Vasa regenter. Innehållet i programmen är jättebra, det är bara svårt att göra en lista (som spelas upp automatiskt).

Kommentarer

  • Hej Alexandra och tack för denna återkoppling!

    Försök till logisk ordning i listan
    Att vi har valt att lägga de nyaste avsnitten nederst beror på att vi i lyssnarundersökningar har sett att det är så de flesta lyssnarna vill ha det. Om du exempelvis lägger in varje nytt avsnitt av P1 Dokumentär - miniserie: Ung och fattig i listan, och sedan vill lyssna på dem i ett svep, är det önskvärt att avsnitten spelas upp i ordningen 1, 2, 3. Om det senaste avsnittet läggs överst blir ju ordningen fel:
    • Ung och fattig – gänget eller laget | Del 3/3
    • Ung och fattig – lillebrors kamp | Del 2/3
    • Ung och fattig – Fatmas trasiga skor | Del 1/3
    Sortera som du vill!
    Men vi vet att det finns andra önskemål och du kan därför sortera Min lista själv:
    1. Tryck på Ändra längst uppe till höger
    2. Nu dyker det upp en ikon med tre horisontella streck till höger om avsnittet
    3. Om du "långtrycker" på den ikonen, kan du dra detta avsnitt till en annan position i listan
    Möjlighet att dela listor
    Dina förslag om att kunna dela listor på olika vis var något som ett par av mina kolleger utforskade under förra veckan mer som ett experiment. Mitt intryck är att experimentet föll väl ut och att "de som bestämmer över appens utveckling" såg att detta är en förhållandevis enkel förbättring som skulle göra stor skillnad för många lyssnare!

    Jag hoppas och tror därför att detta är något vi kommer att gå vidare med, men eftersom inget är beslutat vågar jag tyvärr inte lova något (förutom att jag lovar att vi förstår behovet och själva tänker i samma banor).

    Osynliga spellistor finns i programmens arkiv!
    App-utvecklarna kom med en julklapp. Den syns inte i appen ännu, men den finns där och allt fungerar som det ska:
    När du startar uppspelning från programsidan spelas nu också nästa nyare avsnitt upp automatiskt med autoplay. Det gör det lättare att lyssna på en serie eller på flera avsnitt av en podd.
    Funktionen gör att du kan spela upp avsnitt i rätt ordning utan att tynga ned Min lista med dem (vilket är en anledning till att åtminstone min Min lista snabbt kan fyllas med väldigt många avsnitt). Med möjlighet att spela upp avsnitt i rätt följd redan i programarkivet, kan jag låta Min lista vara den plats där jag lägger avsnitt jag senare vill hitta tillbaka till, och inget annat.

    För en beskrivning av den nya funktionen, se mitt svar från den 21 december här;
    Serier i appen: rätt ordning på avsnitten

    Tack för att du vill hjälpa oss att göra appen bättre!
    Annika Webbmaster