Skriva ut kommande kryssplan

går det att skriva ut kryssplan för lördagens melodikryss i dag?
Kurt Hultgren

Kommentarer

  • Hej Kurt!

    Det går alldeles utmärkt. Gå till den sida där det finns en kryssplan som du fyller i på datorn:
    sverigesradio.se/artikel/los-melodikrysset

    Ihop med kryssplanen finns det en knapp, Skriv ut våra kryssplaner, se bild:

    När du klickat på den, ser du denna vy, där du hittar länkar till två olika utskriftsversioner för ett par tidigare kryss och ett par kryssplaner framöver:

    Jag rekommenderar PNG-krysset, som är lite gråare i färgen, eftersom du då slipper förbruka skrivarfärg i onödan. Här är en direktlänk till PNG-krysset nu på lördag:
    https://sr.korsord.se/images/kryss/kryss2023w41.png

    Lycka till, både med utskriften och själva kryssandet!

    Annika Webbmaster
  • Några lyssnare ser inte knappen Skriv ut våra kryssplaner på grund av att innehåll från vår samarbetspartner korsord.se blockeras. Istället visas texten:

    Detta innehåll visas först när du har godkänt kategorin Innehåll från andra webbplatser.
    Under finns en knapp Hantera kakor, se bild:

    Klicka på den knappen och välj antingen Godkänn alla eller godkänn Innehåll från andra webbplatser så löser du problemet, se här:
    Kryss saknas trots godkända kakor
    Annika Webbmaster