Kryss saknas trots godkända kakor

Jag kan inte längre få fram kryssplanen för melodikrysset. Trycker på Godkänn nödvändiga kakor men sedan är det stopp
Tacksam för hjälp
Maud

Kommentarer

  • Hej Maud!

    På sverigesradio.se är "nödvändiga kakor" de kakor som behövs för att kunna lyssna på vårt innehåll utan problem. För att se kryssplanen för Melodikrysset måste du dessutom godkänna innehåll från andra webbplatser

    1. Kryssplanen ska ligga på denna sida:
      Lös Melodikrysset
    2. Om kryssplanen inte kan visas där, så syns en knapp där det står Hantera kakor:

    3. Tryck på den knappen så öppnas en sida där du välja mellan att:
      a) trycka på knappen Godkänn alla eller
      b) bocka i rutan Innehåll från andra webbplatser och sen trycka på knappen Godkänn valda:

      När du har valt antingen a eller b, så ska du kunna se kryssplanen!
    Om du inte ser knappen för Godkänn valda (b ovan) så kan den ha hamnat utanför "den synliga delen av webbsidan" och syns om du bläddrar nedåt ("skrollar"). Det kan du göra genom att trycka på en pil som i så fall finns nere i högra hörnet, se bilden nedan:

    Hoppas att denna beskrivning hjälper dig att nå krysset!
    Annika Webbmaster
  • Ser ingen kryssplan, trots jag tryckt på alla knappar
    christer zetterberg
  • Det fungerar på Edge men inte Firefox

    christer zetterberg
  • Bra att du fick det att fungera i Edge!

    Du kanske har en annan blockerande inställning i Firefox som gör att "blandat innehåll" (innehåll från korsord.se som visas på webbplatsen sverigesradio.se) inte får läsas in:
    Blockering av blandat innehåll i Firefox

    Ser du ett hänglås i adressfältet?
    Klicka i så fall på detta, så kan du inaktivera skyddet, så att kryssplanen kan visas.

    Annika Webbmaster
  • Hej, vilken url är det som laddas när kryssplanen ska visas? detta är via webben (microsoft edge/google chrome) och vi önskar skriva ut kryssplanen
    dvs själva iframen som innehåller kryssplanen när man är på Lös Melodikrysset - Melodikrysset | Sveriges Radio
    url:en har blivit blockerad av företagets webbfilter (Microsoft Defender SmartScreen) och för att vitlista behöver jag korrekt url

    Henric Strömgren
  • Hej igen, det löste sig. vi vitlistade sr.korsord.se

    tillönskar en bra dag
    Henric Strömgren
  • Tack för att du berättade hur ni löste det, så att andra med liknande problem blir hjälpta!
    Annika Webbmaster